Gå til innhold

Noen dårlige erfaringer med Mist 500W?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte en MIST'en for 1uke siden..bare positive ting med den..UNTATT at når jeg fikk den så var nesten alle *clips'ene*(bilde) var brokket av! mist500bhe12_ohmlegs.jpg

 

Veit ikke om det var dårlig behandling av posten eller microplex...er jo bare plast, men er litt små kjipt at noen er brokket av...( :thumbdown: )

Du kan nok bare returnere den eventuelt få nye kontakter ta en telefon eller send en mail så får du nok hjelp.

Lenke til kommentar

Du kan nok bare returnere den eventuelt få nye kontakter ta en telefon eller send en mail så får du nok hjelp.

 

Er ikke noe vits..man merker ikke no forskjell i kabinettet...de er jo bare til pynt uansett... :roll:

 

Noen må ha gjort det med vilje eller noe sånn, for de er ganske solide på min.

 

Det tror jeg neppe! alt var pakket veldig godt inn så tror ikke at en person som jeg gjort det...

Lenke til kommentar

Får vel nevne at jeg har fått kontakt med Digital Impuls, og grunnen til at varene ikke var sendt, var at de ikke hadde en harddisk på lager (som de trodde) De ville ikke sende en annen disk uten å spørre meg først. Så psu og annen disk ble sendt i dag, og det er jo slik som kan skje, selv om det er irriterende når man venter på noe.

 

Disse klipsene som var brukket, er de ALLTID til nytte, eller kan de komme i veien i enkelte kontakter?

Lenke til kommentar
Får vel nevne at jeg har fått kontakt med Digital Impuls, og grunnen til at varene ikke var sendt, var at de ikke hadde en harddisk på lager (som de trodde) De ville ikke sende en annen disk uten å spørre meg først. Så psu og annen disk ble sendt i dag, og det er jo slik som kan skje, selv om det er irriterende når man venter på noe.

 

Disse klipsene som var brukket, er de ALLTID til nytte, eller kan de komme i veien i enkelte kontakter?

 

ganske kjipt å vente på no som ikke kommer/(ikke er sendt)...har litt erfaring i det :whistle: (klikk her og bla ned til "mini-update!"

 

Det var MIST du bestilte!? når du sier "er de ALLTID til nytte" så skulle det heller vært "er de ALDRI til nytte"... :p de er ikke til no nytte nei..ikke som jeg har forstått :p;)

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

di er der for at det skal være enklere og få grepp når du skal ta ut kontakten så du slipper og trekke i ledningen! men om det faktisk er noen nytte i det er jo en helt annen sakk kommer vel helt ann på personen. Mr. Man0war er ikke det at det er så stor nytte men jeg liker og få et produkt som er komplett uskadet selv om det ike har noen praktisk funksjon!

Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 17/08/2005 : 22:33

  di er der for at det skal være enklere og få grepp når du skal ta ut kontakten så du slipper og trekke i ledningen! men om det faktisk er noen nytte i det er jo en helt annen sakk kommer vel helt ann på personen. Mr. Man0war er ikke det at det er så stor nytte men jeg liker og få et produkt som er komplett uskadet selv om det ike har noen praktisk funksjon! 

Ja, det var ikke som kommentar til at dine var knukket, men var litt usikker på hensikten :blush: . Som jeg da skjønner er for og slippe og dra i ledninger. Det høres jo i grunn fornuftig ut syns jeg. Så lenge de da altså ikke kan komme i veien for noe.

Har feks vært nødt til og skjære i Compostt-Svideo pluggen som fulgte med skjermkortet for å få brukt den (veldig tykk og fin og holde i, men umulig og plugge inn) og det samme har jeg vært borti i mange andre sammenhenger Phono plugger feks.

 

Altså uten sammenlikning forøvrig, bare lurte på om disse "vingene" kunne komme i veien for noe. Men de fleste Molex hunn kontakter har vel god plass rundt seg, så da antar jeg det ikke er et tema.

 

Nå har den forresten annkommet Postkontoret, så når Digital Impuls først fikk ut fingern gikk det jo ekstremt fort. Så får vi håpe mine vinger er hele, og at psu'n faller i smak. :thumbup:

Er litt spent på lydnivået også, den får jo mye skryt for dette, men den Fortron Sorce 400W sata edition jeg har i dag, kan stilles manuelt, så når den går på sitt laveste, skal Misten få noe og bryne seg litt på. FS med viften på max er ikke særlig stille da... Er også spent på hva kabinett tempen blir, har i dag ingen vifter, og dette er vel kanskje ikke Mist'ens sterkeste side?

 

Edit; takk for den linken til molex! Jeg pleier og lodde og fikse til ledninger slik jeg vil ha det, men det der er jo mye bedre :w00t:

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Ja, da har jeg fått prøvd denne Misten litt, og må si første inntrykket er bra, og se på var den til forveksling lik den Fortron Sorce 400W sata edition jeg hadde fra før av. Jeg har også hørt at den er FSP som lager innmaten i Mist, så det kan jo i så fall forklare likheten. Alle "vingene" var hele og fine.

Lydnivået må jeg bare innrømme var svært imponerende, og selv om det jo til en viss grad går ut over sirkulasjonen i kassa, gikk ikke innvendig temperatur opp så mye som fryktet. Men ca 5 grader varmere enn med Fortron er det nok, Raptor diskene ligger rundt 40, og har en Caviar disk som nesten er 50, og det er jo litt høyt. Men denne Caviar disken har alltid gått litt varm. Får vel vurdere og fyre opp en kabinettvifte i forkant på minimalt turtall for å hjelpe Misten litt.

 

Samtlige spenninger gikk opp ifht Fortron på mitt A8Nsli Deluxe, og max klokk gikk også opp fra 2,94Ghz til 2,98Ghz. Så selv om den gamle psu da var godt innefor ytelses kravene fra alle psu kalkulatorer osv, hadde det en positiv effekt med en krafitgere. Og det skulle ikke forundre meg om 3Ghz hadde gått med en enda kraftigere psu...

Men noe av svaret på dette med spenningene som har gått opp, kan også ligge i at ledningene på Mist er en god del kortere enn på Fortron. Dette er absolutt en fordel i mitt kabinett, men kanskje ikke fult så lett å få inn i et stort kabinett?

 

Takk til alle som har bidratt med kommentarer her, min foreløpige dom av denne psu'n er da også meget positiv, endelig er det nå uten tvil kun Raptor som lager hørbar støy i mitt kabinett. Det er nå en fornøyelse og kunne jobbe i Windows @2,8Ghz uten en eneste vifte, kun "lyden" av Mist, og da den koselige knattringen til Raptor (har stor radiator, som kjører greit uten vifter ved "kontorbruk" belastning.)

 

Men et spørsmål til dere som har hatt denne en stund, øker ikke viftefarten samme hvor hardt den belastes?

Er bitte litt skeptisk til "langtids høy last" egenskapene på denne psu'n. Det er en kjent sak at ytelsen til en psu går ned i takt med at temperaturen stiger, og kjenner jo at den lille luften som kommer ut av den er rimelig varm etter litt hardkjør. Men har altså ikke prøvd over flere timer av gangen enda...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...