Gå til innhold

File name extension


Anbefalte innlegg

Når jeg oppretter f.eks en ny text-fil blir navnet på den automatisk "new text file", eller noe sånt, som er normalt.

Problemet er at når jeg setter et særeget navn på den så endrer hele greia seg.

 

Samme skjer med en QuickTime film-snutt, filmen kan åpnes men da må jeg velge at den skal åpnes med QuickTime fra en liste. Men det må jeg gjøre hver gang.

 

Dette skjedde i dag, etter at jeg tok windowsupdate. Kan vel ikke ha noe med det å gjøre? Hva i alle dager har skjedd?

Tviler sterkt på at jeg har virus, oppdaterer Norman hver dag og bruker CCleaner.

post-58-1123698583_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir navnet: 'New text file' eller 'New text file.txt'?

 

Hvis navnet på en fil ender med et punktum etterfulgt av tre/fire bokstaver (.doc, .htm, .txt, .mov, .mpg osv) må du ikke ta bort dette.

Thank you! :yes:

 

 

Det var så enkelt ja, kan ikke huske å ha gjort det før. Har alltid bare slettet hele teksten, og det har vært greit hittil.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke bryr deg om filendelsene på filene dine, og aldri endrer dem, kan du gå inn i 'Verktøy' -> 'Mappealternativer' -> 'Vis' -> og sette hake på 'Skjul filendelse for kjente filtyper' ('Hide file extensions for known file types'). Da forsvinner de fra filnavnet, og du slipper å bry deg om dem.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...