Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Jeg spiller selv på Shattered Hand, men dette later til å være et problem på de aller fleste realms - Alliance sin eneste strategi er Zerg, og den funker som kjent heller dårlig i Battlegrounds, noe som gjenspeiler seg både i Alterac Valley og Warsong Gulch (selv om det er mye enklere å få et fungerende lag i WSG). Hva i svarte er egentlig grunnen til dette? Jeg synes Alliance virker så latterlig lite samkjørte i Battlegrounds, og alle er ute etter et deathblow på statsen sin, og gruppas vel og ve er ikke så farlig. Havner man i gruppe med andre, så klarer man sjelden å samle gruppa og gjøre noe nevenyttig. Er det slikt for Horde òg, eller er det bare Alliance som lider av dette?
N* Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 det er bare alliance ja. hvertfall på burning legion. horde har taktikker, og løper gjerne i en gruppe. alliance løper en og en inn i hordegruppen, og dør. så resser de på gravgården og løper inn igjen med en gang. horde har gjerne også healere. det har ikke alliance. alliance står gjerne der med 20 paladiner, 10 warriors og 10 mages og dæljer løs på en tauren warrior som blir healet konstant. skulle tro de var helt hjernedøde. alliance hører heller ikke på hverandre. skulle tro de har lukket chat vinduet. i chatten skjer det ingenting, bortsett fra at folk whiner om hvor dumme vi er, eller maser om å drepe korrak. tro det eller ei, men jeg har faktisk sett alliance som står å fisker i av. altså, hvorfor i helvette står folk i kø til av for å fiske? eller gå inn i den tunellen nedenfor stormpike for å hente banneren (quest)? jaja. vi er hvertfall bedre tapere en horde. vi blir der til horde har vunnet. mens når vi vinner er det gjerne kun 5 hordes igjen. (joda, det hender vi vinner og)
NightKeeper Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Dette gjelder for alle... Både Horde og alliance...
Same- Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Tips: Sett sammen en gruppe med folk du vet kan spille. Kan kanskje ta litt vel lang tid i AV dog.
preskatv Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Uff, ja. Kjenner meg igjen med det at alliance alltid skal klundre. Er så typisk hver gang jeg spiller WSG at alle er på deffern og ignorer chatten. De blir bare sure hvis man prøver og organiserer angrep osv. Ender nesten alltid med solo raids fra en rogue eller druide som blir gruset før de kommer ut av festningen. Men hvorfor er det så stor forskjell? Er folk som spiller horde genrelt mer modne og villige for organisering?
Tåkefyrste Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Men hvorfor er det så stor forskjell? Er folk som spiller horde genrelt mer modne og villige for organisering? niks, det er likt på begge sider (å tro noe annet vill vært naivt når vi snakker om flere hundre tusen spillere på hver side)
dimdal Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Det er nok forskjellig fra server til server. På Stormscale så kjører vi alltid coops da vi går sammen om å rushe inn på graveyards. Vi passer også på å ødelegge bunkerne for ekstra honor/rep. En AV er som regel over i løpet av 1 time eller mindre.. Var akkurat inne på AV på Burning Blade; Der var det helt annerledes. Fant ingen grupper som samarbeida, og det eneste folk gjorde var å zerge som hodeløse høns. Der brukte vi jaggu over 3 timer på å vinne ÈN AV! Horde jeg er altså..
anon12234 Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 (endret) det er slik med begge faksjoner. på vår server har alliance vunnet 3 AV tror jeg. og det går kanskje 10 AV hver dag..... Endret 10. august 2005 av Henrik2k
Tåkefyrste Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 På stormreaver vant Alliance ca. 20 AV's sist uke, mens jeg vil tro horde vant rundt 35-40stk.
M@R7!N Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Aha, du er horde på stormscale Dimdal? Me2, nick?
dimdal Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Aha, du er horde på stormscale Dimdal? Me2, nick? Tater er min priest på Stormscale. Også har jeg noen andre alts som jeg spiller litt på
Radhoo Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 (endret) Grunnen til at horde vinner flesteparten av AV er ikke at alle i alliance er idioter, selv om det er en del. Grunnen som jeg ser det, er at kartet er helt på trynet. Horde starter med 4 gy, mens Alliance starter med 3. Alliance må ta over 2 gy for at horde blir presset tilbake til basen. Horde tar over 1 og alle Alliance blir resset ved basen. Alliance har en bottleneck, brua. Horde har 3. Inngangen, huset og øverste inngang. Og komme seg opp til tårnene er et rent helvete. Med en gang du nærmer deg huset så begynner de å skyte på deg. Så du blir eid av tårnene og horde som stopper deg i huset. Horde har det perfekte fortet, mens Alliance har en åpen parkeringsplass. Alliance har et tårn som står midt i skauen, uten noen strategisk verdi. En rogue kan ta den uten at Alliance gidder å sende 5 stk for å ta den tilbake. Horde hopper fra bakken til flagget på nordre bunker. Alliance må opp 3 etasjer for å ta over en horde bunker. Horde starter nærmere sin 4. gy enn Alliance. Nå så tror jeg grunnen til at folk fisker i AV er for å få rep og at de vet at det er så og si umulig å vinne. Det er vanskelig å vinne for Alliance selv med en hel guild mot randoms pga 3 botlenecks. Blir stående å stange hodet i en av de 3. I WSG så er det anderledes. Der har Alliance og Horde like forhold. Der er det mer 50/50 hvem som vinner. Så det beviser at Alliance ikke suger og Horde er uber. Det er rett og slett kartet i AV som er ubalansert. Håper at en dag de fikser det. Statistiken lyver ikke. Når det er horde som vinner 80% av alle AV på alle serverene så er det ikke spillerene det er noe feil med, men kartet. Endret 10. august 2005 av Radhoo
Lacim Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Horde har en klar fordel i WSG også, exploit-veien opp graveyarden. Selv om Blizzard har sagt at det ér en exploit, og misbruk av dette vil medføre ban, orker de ikke gjøre noe med det.
Proidiv Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 AV går greit så lenge folk hører, men når vi møter Nihilum (Børning legion) er alt håpløst. WSG funker ikke som det skal, og derfor spiller jeg det ikke. /sigh
HappyHerb Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Min opplevelse fra Horde siden (spiller også Alliance), er at vi på de fleste servere er i undertall fra starten av, så samarbeid er essensen i å lykkes. På Alliance siden har man stort sett overtall fra starten av, og derfor har ikke samarbeid like stor betydning selv om det er viktig. Dette er gjerne noe som gjenspeiler seg i BG, og min teori er at Horde har derfor en liten fordel, fordi de har fra starten av hatt som eneste mulighet til å lykkes, å samarbeide i større grad. Dette gjelder spesielt på pvp servere.
EVH Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Grunnen til at horde vinner flesteparten av AV er ikke at alle i alliance er idioter, selv om det er en del. Grunnen som jeg ser det, er at kartet er helt på trynet. Horde starter med 4 gy, mens Alliance starter med 3. Alliance må ta over 2 gy for at horde blir presset tilbake til basen. Horde tar over 1 og alle Alliance blir resset ved basen. Alliance har en bottleneck, brua. Horde har 3. Inngangen, huset og øverste inngang. Og komme seg opp til tårnene er et rent helvete. Med en gang du nærmer deg huset så begynner de å skyte på deg. Så du blir eid av tårnene og horde som stopper deg i huset. Horde har det perfekte fortet, mens Alliance har en åpen parkeringsplass. Alliance har et tårn som står midt i skauen, uten noen strategisk verdi. En rogue kan ta den uten at Alliance gidder å sende 5 stk for å ta den tilbake. Horde hopper fra bakken til flagget på nordre bunker. Alliance må opp 3 etasjer for å ta over en horde bunker. Horde starter nærmere sin 4. gy enn Alliance. Nå så tror jeg grunnen til at folk fisker i AV er for å få rep og at de vet at det er så og si umulig å vinne. Det er vanskelig å vinne for Alliance selv med en hel guild mot randoms pga 3 botlenecks. Blir stående å stange hodet i en av de 3. I WSG så er det anderledes. Der har Alliance og Horde like forhold. Der er det mer 50/50 hvem som vinner. Så det beviser at Alliance ikke suger og Horde er uber. Det er rett og slett kartet i AV som er ubalansert. Håper at en dag de fikser det. Statistiken lyver ikke. Når det er horde som vinner 80% av alle AV på alle serverene så er det ikke spillerene det er noe feil med, men kartet. Konge post. Helt enig i alt.
Kim Roger Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 fikk høre av en guldie på deathwing (alliance) att han han hadde sett en alliance flagrunner sette seg ned på horde graveyard å begynne å drikke fordi han var lav på mana
hwknut Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Det er nok forskjellig fra server til server. På Stormscale så kjører vi alltid coops da vi går sammen om å rushe inn på graveyards. Vi passer også på å ødelegge bunkerne for ekstra honor/rep. En AV er som regel over i løpet av 1 time eller mindre.. Var akkurat inne på AV på Burning Blade; Der var det helt annerledes. Fant ingen grupper som samarbeida, og det eneste folk gjorde var å zerge som hodeløse høns. Der brukte vi jaggu over 3 timer på å vinne ÈN AV! Horde jeg er altså.. På stormscale vinner vi horde de FLESTE! AV rundene. Er verre med WSG for der blir vi skameid av Warders(Guild).
Amon Amarth Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 det som ødelegger litt for alliance er også når folk under lvl 51 joiner, vært med 2 ganger hvor det har vært noen under, ene gangen var det en i lvl 31 (tidligere i dag) andre gangen var det en i lvl 47 og en i lvl 7, ja lvl 7!
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 11. august 2005 Skrevet 11. august 2005 Veldig god post, Radhoo. Jeg har aldri vært så mye nede på Horde-sida til å se mye av dette, men det at fler av Alliance-basene er mye mer åpne skal jeg si meg enig i. Får håpe Blizzard har tenkt til å balansere Alterac Valley etterverdt - jeg fatter dog ikke hvorfor ingen gidder å spille WSG, kjappere runder, bra honor, og mye artigere - ettersom man fint kan samle opp en gjeng fra guildet og ha en god tid. Blir jo spennende å se hva Arathi Basin vil bringe når det omsider kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå