Gå til innhold

MS Word: Skru av "tekstformatering" på clipboard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fantastisk lei av at Office programmer absolutt skal ha med seg formateringen (skriftstørrelse/type/farge) når vi limer inn noe.

Finnes det noen triks for å sørge for at det vil limer inn forblir likt som resten av det som har skrevet?

Per i dag må jeg åpne Notepad, lime det inn der (notepad fjerner all formatering), for så å kopiere det igjen og lime det inn i dokumentet. Utrolig tungvindt! :wallbash:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klikk knappen for Innlimingsalternativer når du har limt inn noe og velg Bruk målformatering eller Bruk stil eller formatering...

Eventuelt Rediger -> Lim inn utvalg -> Uformatert tekst og formater etterpå.

Skrevet

Knapp for innlimingsalternativer? Hvis dette er den boksen som vises til høyre i office når du driver å kopierer/limer inn, så er det noe av det første jeg fjerner når jeg har installert office.

Lim inn utvalg er ikke tilgjengelig i Outlook, dessuten er det tungvindt når jeg er vant til å bruker ctrl-v

Flere forslag? Er mest interessert i en permanent løsning, ettersom jeg aldri har behov for å kopiere tekst med formatering. Kanskje dette er en funksjon som kan fjernes fra Office-installasjonen via "Legg til fjern programmer"? I så fall, noen som vet hvor/hva den heter?

Skrevet

Knapp for innlimingsalternativer kommer frem når du limer inn tekst i Office-programmene. I Outlook vises den ikke når du har e-post i HTML-format (og Ren Tekst naturlig nok). Lim inn utvalg er heller ikke tilgjengelig for HTML-format (og Ren Tekst).

Så lenge du kopierer noe så er formateringen inkludert enten du liker det eller ikke (det gjelder forøvrig alle programmer, ikke bare Office). Forskjellen er hvor mottakelig mål-dokumentet (og programmet) er for de formateringene som følger med teksten.

Skrevet

Hvis du kopierer noe fra Notepad er ikke formatering med... Men jeg skjønner poenget - det er Office som absolutt skal bruke formateringen når jeg limer inn.

Og det er jo utrolig dårlig om ikke det går an å skru av den funksjonen helt... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...