Gå til innhold

Arctic Cooling Silentium T2/power


Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg et slikt kabinett, men er litt urolig for poweret som følger med, og ikke kan byttes (ikke enkelt i alle fall)

 

Noen som har noen erfaringer med dette?

 

Det jeg skal ha i kassa er:

 

Asus K8N hk

Athlon XP 64 3000+

1GB Ram

SB Audigy 2 ZS

CD-RW og DVD-RW

120 GB Sata disk

40 GB IDE disk

ATI x800xt (største strømsluket)

 

Holder den medfølgende psu'en til dette?

 

Nå kjører dette på en 480w psu fra ThermalTake..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det blir noe problem, jeg kjørte:

Abit AI7 s478

Intel p4 3ghz pc800

2x512 mb corsair

2x250 gb WD

1x200 gb WD

1x40 gb WD

SB Audigy 2zs

Gainward GF6800 GT 256mb

1 DVD rom

1 CD rom

 

uten problem på den gamle 380W PSU'en min...(tror det var 380, det var ihvertfall under 400..har antec truep 420w nå)

 

edit: da hadde jeg også noe extra stæsj kobla på som 2stk katoder og endel usb tilkoblinger

Endret av dmeNt`
Lenke til kommentar

Artic Cooling er noe info ute på side nettsider: FAQ og oversikt over Main Features

At 350 Watt continuous power the power supply is well proportioned and will provide sufficient power for the highest demands for many years to come. Numerous in house and independant tests have proven that today's PC consumes at most 230 Watt (P4 3.8 GHz, Geforce 6800 Ultra).
Hvis du velger å stole på beregningene til Artic sjøl, støttet opp av bla Tom's Hardware Guide, KAN du greie å skvise inn en dual CPU og SLI pc inn i en Silentium.

 

EDIT:

Kjørte mitt system på en chieftec 360w psu.

Gikk fint helt til jeg skulle spille noe litt krevende, da gav den seg etter et par minutter.

Silentium bruker Seasonic/ARCTIC med active PFC strømforsyning, som skal være mye bedre enn generiske strømforsyninger, uten at jeg sier din chieftec er det. Ta en titt på grafene på Main Features... (scroll ned) Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Har ca det samme som deg i mitt T1 tower. Toweret er rett og slett HELT konge!! Har ikke feit maskin egentlig men har aldri hatt noe som helst problemer:

AMD 64 3000+

Asus SLI socket 939.

2x512 TwinMos RAM

1x MSI 6600GT

1x PCI SMC 54mb trådløst nettverk

4x USB Joypads

2x USB Printere

1x 200GB disk

2x DVD brennere

 

Når jeg ser nå så er vel ikke det så mye dårligere enn ditt egentlig. :)

Lenke til kommentar

Hadde veldig lyst på det kabinettet selv, men da jeg har en tendens til å oppgradere pcen iblant så kjøpte jeg heller kabinett med standard ATX strømforsyning, blir liksom bedre å kunne bytte ut til en større om man oppgraderer til mer strømslukende utstyr..

Men sikkert supert om man ikke skal oppgradere på en stund..

Og det er faktisk billig for såpass bra og stille kabinett..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor tok du ikke bare ut innmaten i den andre PSU'en og skrudde den inni i skallet til Articen?

 

Selv om denne kassa er trang klarte jeg å dytte inn vannkjøling (120mm radiator og Asetek sin nye 12v pumpe). Måtte selvsagt gå bananas i toppen for å få et hull, men det ble fint med å skru en 120mm grill over.

 

Må bare få det nye hovedkortet etter at dårlig stramma vannblokker dryppet en bitterliten del vann på sør-broa mi --> elektronikk og vann går ikke bra.

 

Ellers er kabinettet topp, tenker jeg undervoldter PSU viftene til 7v bare for å få de litt stillere (ettersom de er i front høres de sterkest). Undervolta også 120mm vifta for radiatoren med Fanmate2. Stille er hva man ønseker, det som er kult er at radiator vifta kan skrus opp via software for pumpa.

 

Tror jeg også etterhvert kommer til å bytte ut innmaten til PSU'en med en annen med litt pow'a (hvis overklokkingen ikke går bra) :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...