Gå til innhold

Passer delene sammen? Hvordan få det billigere?


Anbefalte innlegg

Ja, skal ha ny PC en gang i fremtiden, så jeg har så vidt begynt å finne deler. Jeg er ganske sikker på at jeg har glemt eller oversett noe, det er her dere kommer inn. :p Skal også ha to skjermkort.

 

Ellers, hvordan kan jeg få dette til å bli billigere, men med like mye ytelse? Har jeg valgt noen kjipe deler?

 

 

Handlekurver:

Kabinett og PSU.

Innmaten.

 

 

Blir stort sett en surfe- og spill-PC. Tastatur, høyttalere, mus osv. har jeg selv, dette er bare datamaskinen.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du skal kjøre sli med to 6800 kort ville mye heller valgt eit 7800gtx med mindre du skal bruke det 6800 kortet du har i frå før...

og vist du på død og liv må ha sli så valgt to 6800gt kort som kommer til å falle mye i pris fremover

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Har atm ingen intensjoner om å klokke noe, så 3500+ tror jeg jeg går for. Vil også ha 2GB, så jeg har nok til fremtiden. Skal se litt på det skjermkortet...

 

Edit: Nei, jeg skal ikke bruke 6680-kortet jeg har ifra før. Den hører til "familie-pcen". =)

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Ifølge prisguiden blir dette prisen på "innmaten":

 

Med 2 Stk. ASUS GeForce 6800 256MB: 11716,- hos Cshop.no

 

Med 2 Stk. XFX GeForce 6800GT 256MB: 13830,- hos Mamoz.no

 

 

En ganske stor prisøkning, litt for mye. Noen andre skjermkort som kan være aktuelle? (SLI)

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Ved kjøp:

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes.

 

Døme på gode emnefelt:


  •  
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
     

 

Ved salg:

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

Døme:


  •  
     
  • Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år
     
     
  • Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD
     
     
  • Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel
     
     

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

 

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...