Gå til innhold

Overføring til pc


Anbefalte innlegg

Hei, er ny innen dette forumet.

 

Har akkurat kjøpt meg ett Panasonic NV-GS21.

Det jeg lurer på er det mulig å overføre filmen inn på pc, med USB med så bra kvalitet att du kan se den på DVD, sånn som du gjør når du spiller av tapen gjennom kameraet på tv'n?

Greier å overføre med USB men kvalitet er jeg ikke så fornøyd med. Blir så blurete når jeg kjører fullskjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har drevet å lest meire på forumet og funnet ut att jeg trenger et Firewire kort.(PCI) Er det da noe spesielt jeg må ta hensyn til? Noen kort som er bedre eller andre? Hva må jeg se etter?

 

Spørsmål nr 2. Når jeg skal kjøpe kabel. Skal det da vare DV utgang på begge sider eller bare på den eine siden og firewire utgang på den andre?

Eller er Fireware og DV samme type kabel?

Lenke til kommentar

Slik som vist på bildet ser de to firewire ingangene ut. DEn øverste er en 8 pins mens den nederste er en 4 pins. Den nederste er den du har på kameraet. Hvis du har en 8 pins ingang på pcn din må du kjøpe en kabel som er fra 4 pinn til 8pinn. En kabel koster ikke serlig mer en 150 kroner avhengig av hvor du kjøper den.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Takker..:)

 

(Kameraet er et MiniDV)

Men når jeg overførte film på pc med USB, blei kvalitet'n mye dårligere enn på tv(Vist direkte) Er det mulig å overføre sånn att d bli nesten bra like bra kvalitet? Ihvertfall sånn att det ikke blir kornnette?

*kremt* Du må da altså bruke denne firewirekabelen til overføring...

Lenke til kommentar

Sagt det før, og seier det igjen: Ein kan ikkje overføre video i fill DV-kvalitet med ein USB-kabel. Sjølv om USB 2.0 i teorien har større overføringshastigheit enn firewire/i.Link/IEEE1394/DV (480 MBit/s mot 400 MBit/s), so har firewire vist seg å vere mykje meir stabilt enn USB, og har difor vorte standarden for overføre video frå DV-kamera.

 

Difor er det einaste ein kan bruke USB til, å overføre bilete/video frå minnekortet eller video i låg kvalitet frå tapen.

 

Ergo: Kjøp firewire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...