Gå til innhold

Er dette et greit lydkort (lager ikke musikk)?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et hovedkort med integrert lydkort for en liten stund siden. Men utgangen på lydkortet er defekt, for jeg får kun lyd på det ene øret.

 

Så jeg har snakket med Komplett, og de sa jeg kunne sende hele HK inn, eller de kunne sende meg et annet.

 

Dette ville de sende: Creative SB Live! 24-bit

 

Er dette et greit kort for spilling og til stereoanlegget? (Brukes kun til vanlig stereo altså)

 

Jeg har nemlig ikke noe lyst til å demontere hele pc`n bare for å få fiksa lydkortet.

 

Dette er mitt HK: link

 

Kort fortalt; burde jeg sende inn HK eller bare få det SB live tilsendt? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et SB Live! 5.1 liggende, blir aldri brukt pga manglende tilkobling for frontpanel. Frykter for at det er tilfellet med det kortet de vil gi deg også. Hvis du ikke bruker fronpanel audio er det kanskje like greit da, kanskje litt bedre lyd også.

Men hva skal man tro om resten av hovedkortet ditt da, kanskje det ikke er noe feil med selve lydchippen, er en liten sjans for at det er noe annet som forårsaker problemet, så du tar en sjanse ved å beholde det HK'et.

Lenke til kommentar
Men hva skal man tro om resten av hovedkortet ditt da, kanskje det ikke er noe feil med selve lydchippen, er en liten sjans for at det er noe annet som forårsaker problemet, så du tar en sjanse ved å beholde det HK'et.

 

Hmm... Det hadde jeg ikke tenkt på en gang! :hmm: Men har jo ikke merket noe annet. Så hvis det bare slår ut på lyden så er det vel greit? (ble litt nervøs når du sa det der... :cry: )

Lenke til kommentar

Er klart størst sjans for at det er bare lydchippen som er gåen, men du kan ikke vite det 100% sikkert. Det kan feks være at hovedkortet ikke klarer å tildele lydchippen ressurser på riktig måte osv osv. Vet ikke hva jeg ville ha gjort selv, som sagt er frontpanel-tilkobling litt viktig for meg, men hvis innsending var ensbetydende med å bli dagevis uten PC hadde jeg nok beholdt det og bedt dem sende lydkort ja. Hvis HK sku daue helt senere har du jo fortsatt garantien.

Lenke til kommentar

Hmm.. Spurte om jeg kunne få det kortet mot å betale mellomlegget på 150 kr, men det lot seg ikke gjøre. Så da tror jeg at jeg går for det kortet han i utgangspunktet ville sende. Blir for mye stress å demontere maskina.

 

Men det kortet vil vel fungere greit? Ikke noe lagg i spill (hvis det går ann) ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...