Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Azureus feil med å åpne port


Anbefalte innlegg

Hei, innstallerte akkurat Azuerus. Når jeg starter opp programmet får jeg beskjed om at porten 6881 ikke er åpen. (Ikke de lenger op heller)

 

Har lest litt rundt på forumet men finner intet svar. Jeg har en belkin ruter. Hvis noen kunne forklart hva jeg må gjøre uten å bruke avansert dataspråk hadde d vært veldig fint :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur du skal trykke på enable, skrive i neste rute for eks. Azuereus så porten som skal opnast 6881 i neste og der det står 192.168.2. (siste tallet skal vere den ip som maskinen din har) bruk ledetekst og skriv ipconfig for å finne din ip.

 

Er ikkje heilt sikker på det med inbound port og private port.. Skriv 6881 i alle kanskje. Er ikkje sikker...

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det, uten hell. Vanskelig å få til, klart at jeg har gjort en feil et eller annet sted.

 

Og btw, siden jeg gikk gjennom en sånn guide, og før den guiden måtte jeg sette opp en statisk ipadresse på pcen eller noe. Skal jeg ta velge static ip adress som connection type i denne "online" innstillingsgreia.?

Endret av banansplitt
Lenke til kommentar

kjenner ikke belkin routeren men kan jo prøve å hjelpe

På den siden du ga oss screenshot fra haker du av forran linje nummer 1, i description skriver du Azureus.

En eller annan rett meg hvis jeg tar feil men inbound port skal man ikke sette

Type skal du velge den som det står both på. Hvis du ikke har dete valget må du bruke linje 2 også og lage denne identisk, men ha udp på ene og tcp på andre

Videre setter du den ipadressen som den pcen du bruker til azureus har.

På portene som du skal bruke kan det være greit å ikke bruke standardporten til torrents da noen trackere har sperret for disse. I de to rubrikkene skriver du 34380. det betyr at den åpner opp fra port 34380 til port 34380, altså 1 port.

 

Nå må vi inn på filter sets, jeg veit ikke hvordan det ser ut på routeren din så du må poste skjermbilde derfra også. Er nok den som heter "client ip filters"

 

dette er den eneste boksen du har mellom pc og kontakt i veggen? du har ikke et ekstra modem/ router?

 

kan andre rette meg på eventuelle feil

 

:whistle:

Lenke til kommentar

med 2 routere blir det ofte mere trikky, særlig hvis du har enabla DhCP i begge.

hva heter den andre routeren.

hvilke står først/bruker du til modem?

 

Edit: så nå at belkin var en router, bruker du dhcp i denne og i modemet? hvis så vil jeg anbefale deg å slå av dhcp her og heller gjøre denne konfigureringen i modemet

Endret av norpreacher
Lenke til kommentar

vel, jeg har vel egentlig samme problemet.. Men jeg har netopia adsl modem og belkin router.. Åssen får jeg åpnet porter slik at det fungerer gjennom begge?

 

Disabler jeg DHCP i routeren, så virker ikke internett, så enkelt er det..

Noen som har peiling?

 

Har prøvd å åpne portene i både router og modem, men det funker ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...