Gå til innhold

SLutter med wow, trenger hjelp om guildwars:D

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEI!

Nå har jeg spillt wow siden spillet kom ut. Jeg har hat superhøy ping i over 1 mnd, og blizzard driter tydelivis i det (ja, det er blizz sin feil, mange med dette problemet) så nå har jeg tenkt å prøve guildwars!

Jeg lette litt rundt her på forumet, men forstod ikke mye, så her kommer noen spørsmål:

Hva er forskjellen på PvE og PvP i Guilwars?

Jeg har fått intrykk av at det er skills (ferdigheter) som teller på guildwars, som aim i cs. Ikke som på wow: hei, jeg har spillt i 2400 timer, jeg er pro.

Jeg synest det var litt inviklet dette med: skills å attributes points å proffesions, men jeg vil tro dette er noe man lærer seg raskt og enkelt?

Hvor lang tid tar det før du er "inn" i spillet, kan en del osv.?

VIKTIGSTE SPØRSMÅLET:

Kan noen andre som har byttet fra wow til guildwars fortelle meg litt hvordan forskjellen var?

Er det slik at man egentlig aldri nesten er i en stor verden sammen med mange tusen mennesker, men egentlig bare i forskjellige instances med så og så mange folk?

Er PvP den viktigste delen av spillet? Hvor stor er forskjellen på PvP og PvE i GW?

Er det slik man må spille timer og atter flere hundre timer, for å finne items, som gjør at man er bedre enn alle andre, eller kan man vere "flink" og slå folk som har mye bedre items? noe som egentlig ikke var mulig nesten i WoW.

Jeg takker for alle svar og så snakkest vi forhåpentlivis i GW:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste av spørsmålene dine får du svar på ved å spille pve... Du kan også lese på de andre innleggene her på forumet, hvor jeg og andre har forklart det ett par ganger, sorry men jeg gidder ikke en gang til :p

PvE er "Player vs. Element" noe som vil si at man spiller seg gjennom spillet på samme måte som ett single player spill, med den fordelen at det er byer hvor du kan alliere deg med andre gw spillere og gjøre missions og quest sammen :D Ellers så kan du ta henchmen som det heter, maskin styrte hjelpere... Det er vel egentlig det at du spiller deg gjennom en storyline.

PvP er "Player vs. Player" og er enkelt og greit kamper mot andre gw spillere, du er selvfølgelig på lag med andre spillere også...

Ingen av disse spill alternativene dominerer, enten liker du å spille pvp eller så liker du pve. Du kan også like begge deler, noe jeg gjør! Det er egentlig helt opp til deg...

Skrevet (endret)

En som har skjønt det! :wee:

Jepp det er nok "skills" som teller.

Ikke så vanskelig og lære tar max 1 time.

Jeg har prøvd litt wow men det var faktisk gørr i forhold.. trodde det var bedere enn det det var. '_'

Det er som diablo, at du inviterer andre til et party og går ut og slost. (ingen snaching av quest items her nei)

PvP og Pve er ikke som i wow, her foregår det i arens. Low lvl arenas er random teams og kjedelig. :thumbdown:

Men i lvl 20 arenas kan du invitere og lage gruppe, dette er mye gøyere og taktisk.

Du kan ikke drepe i PvP for å få items .. det får du i PvE.

Og jeg anbefaler jeg på det _sterkeste_ og ikke lage warior!Lag heller en monk, wariors er ubruklige enkel sagt! umulig og få gruppe er det og.

Endret av mini me
Skrevet
PvP og Pve er ikke som i wow, her foregår det i arenaer low lvl arenas er random teams og kjedelig.

Da er det jo kjipt å kjøpe GW, PvP er jo halve morroa:(

Gjest Slettet-VqMh8ni9
Skrevet

Sånn btw, PvE betyr vell strengt sagt Player versus Environment, og ikke Element.

Skrevet
PvP og Pve er ikke som i wow, her foregår det i arenaer low lvl arenas er random teams og kjedelig.

Da er det jo kjipt å kjøpe GW, PvP er jo halve morroa:(

PvP er halve morroa ja, og du kan fint ha det morro i low level arenas, men det er i level20 arenaene PvP virkelig skinner. Når kommer sikkert OleR med en Putrid/Spirit-exploiting-kommentar, men det får da bare være. :)

Skrevet
Sånn btw, PvE betyr vell strengt sagt Player versus Environment, og ikke Element.

Sorry, hadde vært våken i 24 timer da jeg skrev det innlegget.. Vet egentlig at det er enviroment.

Skrevet

Spillte nede med en kompis nå. Noe jeg stusset over var:

Jeg lagde en PvP char, det første skjedde var jeg ble sendt rett inn i en arena, skal det vere slik at det er arena og arena og arena hele tiden?

Og jeg hadde bare 2 skills jeg kunne velge, jeg kunne ikke få flere, fordi jeg måtte unlocke flere skills på pvr/rp char sa de, er dette sant? vil de si jeg må lage haugevis med level 20 karaterer for å spille den klassen jeg vil med "alle" skillene i pvp?

Er det slik:

PvE: gå rundt med guilden/partys og drepe sistebosser osv.

PvP: alltid på en arena med andre folk og bare pvp, aldri banke forskjellige monster osv

??

Skrevet

Nei.

PvE: gå i "instances" og queste, ikke grinde. Veldig variable quests, og hvis du leser infoen kan du finne mye morsomt og deler som syr sammen historien. Jeg ar spilt PvE med EN character med samem build i 100 timer, og er ikke i nærheten lei, og da har jeg igjen minst 5 builds og prøve med den characteren, pluss alle de andre :o

PvP: ->PvP char: Enten bruke en template, og forandre den, eller lage en helt selv etter spells du unlocker. Du kan med PvP chars spille i: Random 4vs4 arenear, Tombs (for mye til å forklare nå), 4vs4 team arenas (lag ett team og så spill).

Pve char i PvP: de samme banene, men flere valgmuligheter med armour, våpen osv!

Skrevet

Jeg kan legge til at PVE inneholder særs spennende missions med god historie og stilige cinematics. Ble litt opphengt i dag, under min ferd til Kryta og Lion's Arch :D

Skrevet

Basicly fungerer det slik:

PvE characters jobber seg oppover fra level 1-20 og følger en campaign. De kan spille pvp hvis de vil, ved å besøke div arenaer:

- ascalon arena, opp til level 10 (4on4 deathmatch, random teams)

- jak's bend arena, opp til level 15 (4on4 deathmatch, random teams. Større utvalg av ferdigheter siden man er lengre ut i spillet)

(de overnevnte er mer treningsarenaer enn pvp siden det er mye nybegynnere og bare PvE-characters kan spille der)

- Krytia random arenas (Level 0-20. Mange forskjellige scenarier, inkludert deathmatch og respawn med drep så mye som mulig. 4vs4, random teams. Både PvP og PvE kan spille her. Det var antagelig her du startet hvis du laget en pvp-char.)

- Droknar's team arena (4on4 selvvalgt team. Her er det mer muligheter for strategi og koordinerte angrep. Samme opplegg som i krytia ellers. Sloss i forskjellige forhold, alt fra lava til jungelbarrikader)

- Hall of heroes / Tombs (selvvalgt 8-persons lag med en rekke forskjellige scenarier og muligheter for store penger i form av Sigils, som kan byttes mot en privat øy. Vinnerens kontinent får tilgang på spesielle områder mens f.eks. Europa holder "favor of the gods")

- Guildbattle (krever privat øy og medlemskap i et guild. 8 medlemmer samles til å angripe eller forsvare en guildøy. Det er en haug forskjellige øyer, inkludert mordor-landskap med lava som kan spise opp spillere og isøyer med is hvor man sklir rundt. Kan ha random matched mot et annet guild av samme rank, eller ranked utfordring mot et annet guild, eller "treningskamp")

GW er fra bunnen av designet for å både være PvP og PvE, ikke som i WoW hvor blizzard bare har slengt på litt pvp-muligheter i et spill som i utgangspunktet er laget for PvE. Du møter imidlertid ikke på andre fiendtlige spillere som du gjør i wow når du quester - det er bare deg, ditt party og tusen sinte fiender.

Og jeg hadde bare 2 skills jeg kunne velge, jeg kunne ikke få flere, fordi jeg måtte unlocke flere skills på pvr/rp char sa de, er dette sant? vil de si jeg må lage haugevis med level 20 karaterer for å spille den klassen jeg vil med "alle" skillene i pvp?

Ja, og nei. Du har prebuilds med ferdigskills, men de er forholdsvis kjedelige i lengden. Du har imidlertid muligheten for å unlocke to professions så og si 100% bare med en character. Lager du en W/E, så vil du unlocke skills fra begge to gjennom quests. Det samme gjelder oppgraderinger til våpen, runer osv. Å komme seg til maxlevel er på langt nær det samme som en level 60 character i wow, dog. Husk at du også får factionpoints for PvP-spilling som igjen kan brukes til å unlocke skills, våpenoppgraderinger og runer. ArenaNet sa forresten nettopp at de planlegger å øke hastigheten og mulighetene for å unlocke ting til PvP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...