Gå til innhold

Battlefield 2 lagger...


Zappza

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg reinstallerte Windows pga at jeg hadde fått ny harddisk, og når jeg skulle spille BF2 etter det fikk jeg sjokk jeg klarte ikke og spille det på medium en gang... Jeg klarte jo og ta det på High med den gamle Windowsen... Prøvde og skifte drivere, de fungerte ikke på GTA SA og man kunne ikke se film med den, så jeg bytta tilbake... til 71.89 som jeg bruker nå... Noen som kan hjelpe? Specs er i profil...

 

Haster...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om noen innstillinger på skjermkortet er anderledes nå enn det de var før. F.eks om du har skrudd på force v-sync, force anti-aliasing osv... Ellers kan det være en bakgrunnsapplikasjon som stjeler mye kraft...

 

Selv har jeg xp2800@2237MHz, 1024 RAM og Sapphire x800xl og jeg kjører bf2 med alt på high, med AA på 2x og AF på medium. Foruten skjermkortet, har du bedre specs enn meg, så hvis det er noe som sakker deg ned, er det skjermkortet.

 

Men uansett, jeg satser på dårlig driver...Husket på å installere AGP/PCIx/-e driver?

Lenke til kommentar

Er laggingen skikkelig ille eller bare når du ser venstre/høyre fort?

Hadde et sånt problem uansett settings, high eller low.

 

Har 2GB minne men bf2 nektet rett og slett å bruke mer enn 1GB. Fikset problemet ved å slå av virtuellt minne når jeg skal spille.

Lenke til kommentar

Sleit litt selv med BF2demoen. Har forøvrig samme grafikk-kort som deg.

 

"lordsmygen" har svaret mener jeg. Prøvd det? Var i alle fall det jeg gjorde.

 

Begynte med alt på "medium" så testa jeg meg frem til hva som kunne stå på Fult.

 

Sjekk at ikke lydinnstillingene i spillet er feil.

Lenke til kommentar
Sleit litt selv med BF2demoen. Har forøvrig samme grafikk-kort som deg.

 

"lordsmygen" har svaret mener jeg. Prøvd det? Var i alle fall det jeg gjorde.

 

Begynte med alt på "medium" så testa jeg meg frem til hva som kunne stå på Fult.

 

Sjekk at ikke lydinnstillingene i spillet er feil.

Ser du har prøvd på medium :innocent:

Lenke til kommentar

er jo ikke nødvendigvis spillet som er feilen, kjør en runde aquamark 3, da ser du med en gang om systemet ditt yter som det skal. post scoren din her etterpå

 

min aquamark score er:

gfx: 10476

cpu: 11385

total: 71759

 

systemet mitt er klokka litt, cpu kjører på 2,41ghz, minne på 201mhz og skjermkortet på 400/1100

 

så har du noe å gå etter

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Det der kan faktisk være lydkortet ditt, tro det eller ei. Jeg hadde utrolig problemer med demoen og fant ut at jeg måtte sette kvaliteten på lyden opp og ned et par ganger.

 

Om ikke det hjelper så prøv å sette ned den dynamic lightning/shadow, det er typiske ting som er hardt for grafikkkortet. Om ikke det hjelper heller så prøv å gradvis sette ned texture-quality (men dette er lite sannsynlig ettersom du har mer enn nok ram...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...