Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel satt ned hastighet uten å varsle?


Anbefalte innlegg

Jeg må være en av de heldige jeg da. Har aldri hatt noe trøbbel med dem, hverken med SHDSL abonnement for bedrift eller mitt personlige hjemme. Enda jeg har fått purring på regninga opptil flere ganger (jævla email faktura drit... ).

 

Nå ble jeg nysgjerrig så jeg gikk inn på kundehistorikken min på NGT sidene for å se om mitt abonnement også var blitt endret, og det var det!

 

Justert fra Surf 1024 til Surf 2000... :-D

 

Hurra til NextGenTel! Jeg ser ingen grunn til å gå til noen andre! (Kanskje når jeg trenger support... Telenor er jo råbra på telefonsupport med ventetider på sekunder opp til et par minutter. Der må NGT skjerpe seg...)

 

 

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Er rimelig sikker på at NGT sine kundesider er feil. Måler med jevne mellomrom og studentabbonementet mitt (dama sitt egentlig) yter i overkant av 4200 slik det alltid har gjort.

 

Medregnet stud. rab er NGT by far den billigtste leverandøren man kan få her i Bergen iallefall, betaler 398 i måneden for 4200 og det er kort og godt råbillig. Vurderte Bluecom, men fremdeles koster det meg nesten en tusenlapp mer i året for 4000 der i gården og er således uaktuelt.

 

Kanskje kundeservicen suger, men man får det man betaler for!

 

Edit: skrifvefeil

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

På mine fakturaer så står det nå at jeg har Delta 3600 abonnement, og de gangene jeg har målt så har hastigheten vist seg å ligge rundt dette. Hadde en hastighet på ca 4200 en måneds tid, men nå har det altså gått nedover.

 

Jeg har også studentabonnementet og bor i Bergen. Kanskje de bare ikke liker meg...

Lenke til kommentar

Heisan, har hatt Bravo stud abb der bindingstiden har gått ut, samt at jeg er ferdig som student nå. Fikk beskjed av NGT om ingenting ville forandre seg og at jeg fortsatt betalte det samme etter bindingstidens slutt. koster 382 i måneden, noe som er en svært lav rabatt mht konkurransesituasjonen.

 

Nå har jeg i tillegg fått nextphone (uten problemer pr dd.) og oppdaget for noen uker siden via telnet at ruteren min var stilt på 2050/3xx. Sendte dem epost via kontaktskjemaet på nett der jeg forklarte situasjonen og ba dem justere farten tilbake til det jeg hadde. Fikk da kjapt svar (2 dager) om at de hadde justert farten tilbake til 2656/576 (inkl økt nextphone hastighet)

 

Har forøvrig både byttet ruter og bestilt nextphone, alt uten noen nevneverdige problemer.

Lenke til kommentar

Urk. Har Charlie-abonnement her (og har hatt det noen år).

 

For minst et par måneder siden ble hastigheten i ruteren satt opp til 3104/480, noe som tilsvarer Charlie 2500/400. Kort tid etter ble det satt opp til ~3700/584.

 

MEN da jeg var inne og sjekket forleden dag, var farta plutselig nede på 3104/480 - og det er den fremdeles.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt NGT i 2 1/2 år nå.

Da jeg førs gikk over fra Telenor til NGT var jeg i ekstase... alt funket som det skulle, hastigheten var der den skulle være og alt var såre vel.

 

Men... når de begynte å "oppgradere" linjene til kundene begynte ting å gå galt.

i stedet for å gå opp i hastighet, har jeg gått ned hver eneste gang de har "oppgradert"

Skal ikke plage dere med hendelsesforløpet som er langt som et vondt år, men jeg kan si at jeg i dag betaler for Delta 4400 og får rundt 1600-1700kbit/s.

mao: jeg får ca. 35% av den kapasiteten jeg betaler for.

 

Men nå gir jeg beng! om 2 dager blir Uninett min nye ISP med 100Mbit full duplex.

:w00t:

Lenke til kommentar

Er ikke alene skjønner jeg....

Står oppført med et 3600 abonnement,men tptest,it avisens speedometer og din sides surfemåler viser at jeg har ca 1320 kbit/s i nedlastning...

Prøvd å sendt mail,men det ser ut til å være dødfødt.

Dette er jo helt latterlig og vi kommer seriøst til å bytte hvis ikke ting bedrer seg. Det har vært slik i et par måneder nå.Skikkelig sirup-linje!

Har oppgradert routern sin firmware og reset'et den,men til ingen nytte.

Noen tips eller er det flere timer i kø og STOR telefonregning som venter meg?

Lenke til kommentar
Den sangen er jo heeeelt jævlig og... :)

På meg virker det nesten som om NGT prøver seg på en spansk her; det er jo helt håpløst å nedgradere hastigheten på linjene uten å sende skriftlig varsel. Ikke vet jeg om det er lovlig heller å endre på ett produkt kunden betaler for uten å gi ordentlig varsel. Selv ikke Telenor ville funnet på noe slikt.

 

 

OT:

Jeg ringte til Aetat i Stavanger for ett år siden, da fikk jeg meldingen; "Mens du venter synger en av våre ansatte en sang for deg".. og det gjorde hun også! Må si at jeg er glad jeg slapp å ha noe med dem å gjøre i veldig lang tid :) Hvorfor plage arbeidsledige på den måten?

Lenke til kommentar

Har fått ny router i dag jeg, ventet en uke på den, og da fikk jeg 3000/270 linje. Jeg har Echo 8000. Etter en time venting for å komme til en tekniner, så kunne han fortelle at det var veldig gode linjer der jeg er og at Echo ikke skulle være noe problem. Men måtte kanskje ha ny router ( fikk altså ny i dag, pratet med dem forrige uke)

Imens skulle han gi meg max hastighet, og etter jeg har pratet ferdig med han har jeg 2000/270 linje...

 

Det er jo elendig når jeg betaler for 8000/800.

 

Forslag på andre gode levrandører?

Lenke til kommentar

Kan virke som det er mange med problemer her. Skal prøve å ringe igjen i kveld hvis jeg er hjemme. Men om noen snakker med "kundeservice" så kan dere jo refere til tråden her og alt som det påfører dem av dårlig reklame!

 

edit:

Er det kontraktsbrudd fra NGT når de ikke klarer å levere det de skal slik som mange i tråden opplever?Kan man gå over til en annen levrandør uten noen økonomisk heftelser?

Endret av Daisy Chain
Lenke til kommentar

Dette er jo helt hårreisende! (sier jeg som er skalla :whistle: ) For meg høres dette helt klart ulovlig ut, og å behandle kundene sine sånn er å skyte seg i foten. Jeg hadde helt klart bytta leverandør umiddelbart om det hadde vært meg, og oppfordret andre til å gjøre det også. Nå vet jeg ikke mer enn det som står her, men hvis dette er fakta, og ikke bare en feil syns jeg dere som er kunder bør si opp.

 

"Ja, nå skal vi komme med et kjempetilbud! Vi setter NED farten hos alle våre kunder uten å si fra, du vil dermed betale for mer enn du får! Dette er jo genial markedsføring"

 

:roll:

Lenke til kommentar

Det høres ut som om det er de som har student-rabatt som er blitt rammet av en liten nedgang i hastighet. Personlig syns jeg ikke dere har noen grunn til å klage, da NGT med redusert fart fortsatt er et veldig bra tilbud! (Jeg ble nettopp redusert fra 4200 til 3600, men betaler bare 398/mnd. Får ikke like bra tilbud noen andre steder.)

 

Til dere som sier dere vil bytte: Det er plutselig ikke så aktuelt når dere ser at dere må betale mer for det samme hos konkurrentene. Skulle dere mot all formodning likevel ønske å bytte, så gjør det da. Istedenfor å syte å klage på forumet. Å syte og klage her endrer ingen verdens ting. Og jeg er sikker på at ingen av dere som har fått redusert farten kommer til å bytte til en annen leverandør uansett.

 

Når det er sagt: En av grunnene til at NGT er relativt rimelige er at de nedprioriterer support. Lær å leve med det, eller bytt leverandør.

Lenke til kommentar

Daffyd:

 

Når man betaler for 8000/800, og har 2000/270 er det vel lov og klage??

 

Har hatt NGT i 2 år, og hastigheten min har vært litt i overkant hele veien. Jeg har vært fornøyd som kunde. Men i sommer, siste 3 mnd, har den vært halvparten av det den skal. Og etter en haug med mail og timer i tlf så er den enda værre... Eneste jeg har fått greie på er at det skal være fullt mulig å levere god hastighet her, det gjør det jo ikke noe bedre.

 

Er bundet frem til januar, men regner med at jeg kan bryte den avtalen om ting ikke bedrer seg. Problemet er at jeg ikke vet om noen andre jeg stoler på som levrandører heller, det som bremser for at jeg skal bytte. men om de ikke klarer å levere mer for den prisen, da er det jo ikke så vansklig med alternativer heller...

Lenke til kommentar

Når det er sagt: En av grunnene til at NGT er relativt rimelige er at de nedprioriterer support. Lær å leve med det, eller bytt leverandør.

 

Greit, da spør jeg deg. Ville du "levd med" at du ikke fikk hverken mobil abb, eller lån fordi ISP'n din har kløna det til så grusomt med faktura at du har fått innkasso? Ville du "levd med" at du aldri, uten noen begrunnelse, får den hastigheten du betaler for ? Eller at ISP'n din brått setter ned hastigheten, gjerne til halvparten av hva du har kontraktbundet deg til, uten grunn?

 

Uansett hvilken ISP man velger, og uansett hvor billige de er, så forventer man at det grunnleggende er i orden. Er ikke dette tilfellet, så er det da i høyeste grad legitimt å klage.

 

Jeg tror neppe NGT nedprioriterer support. De har bare blitt så store at de rutinene de har i dag i beste fall er mangelfulle.

 

Får bare håpe at NGT kommer med en begrunnelse for hvorfor enkelte plutselig har blitt satt ned noen hastighetsklasser...

Lenke til kommentar

Ser ut som om alle med Nextgenhelvet har mye samme problemer. Men her om dagen skjedde d kuleste i historien. Jeg oppdaget at jeg hadde fått 6mbit inn og 2mbit ut og .torrentsene mine gikk som aldri før. Men selvfølgelig varte dette bare noen timer før linjen ble stengt ned til neste dag og jeg var tilbake på 3mbit inn 512 ut som dagen etter ble til 2549/640 som ble til 1900/256. No hopper nettet inn og ut og hastigheten er ikke mye stabil.Hurra for nextgen og purringer når jeg bruker nettbank med fast betaling hver måned :w00t:

Lenke til kommentar

Hei, og beklager til dere som følte dere urettmessig truffet av mitt utspill. Jeg tenkte primært de med studentabonnement, som er de som har opplevd at hastigheten er blitt satt ned. (Og som denne tråden primært omhandlet.) I tillegg så er jeg litt lei av at folk skal syte og klage på forumet for den minste ting istedenfor å undersøke hva som kan være galt med de involverte, i en høflig tone.

 

Jeg hadde ikke funnet meg i å betale for 8000/800 og få 2000/270. Ei heller i om ISP'en min hadde vært årsak til at jeg fikk inkasso så lenge jeg hadde gjort det man kan forvente at jeg skal gjøre.

 

Ligaya: Jeg kjenner ikke denne saken, men om dette ikke skyldes at du har kastet/mistet/rotet bort fakturaene før de ble betalt så høres det ut som noe du burde ta med til forbrukerombudet (eller hvem det nå er som behandler slike saker?). Det er absolutt ikke holdbart å bli sortelistet pga en feil begått av ISP'en din.

 

Det kan forøvrig se ut som om årsaken til at noen er satt ned i hastighet er at NGT har funnet ut at student-abonementet har vært for gunstige, og har introdusert nye pris-pakker. Jeg har ikke hørt noen klage på at NGT faktisk har ØKT hastighet og SENKET pris tidligere, selv om man har bundet seg for en gitt pris/abonnement i 2 ÅR! Så lenge NGT leverer et produkt som er bedre og billigere enn hva man "bandt" seg til syns jeg ikke man har grunn til å klage.

Lenke til kommentar
Det kan forøvrig se ut som om årsaken til at noen er satt ned i hastighet er at NGT har funnet ut at student-abonementet har vært for gunstige, og har introdusert nye pris-pakker. Jeg har ikke hørt noen klage på at NGT faktisk har ØKT hastighet og SENKET pris tidligere, selv om man har bundet seg for en gitt pris/abonnement i 2 ÅR! Så lenge NGT leverer et produkt som er bedre og billigere enn hva man "bandt" seg til syns jeg ikke man har grunn til å klage.

Ah, godt å høre at noen vet hva som egentlig foregår.

 

Og her trodde jeg at siden jeg abonnerte et DELTA abonnement til 528,- som ikke har endret seg i pris siden dagen det ble installert, dog med 100,- i studentrabbat, det var logisk at alle hastighetsoppgraderingene som skjedde med DELTA også skulle gjelde for mitt abonnement.

 

Et annet poeng her er at jeg har blitt informert om alle hastighetsøkningene pr mail, som NGT sier at de skal gjøre i sine vilkår

Varsel sendes til kundens registrerte epostadresse med mindre annet er avtalt. Varsel om stenging kan også inntas i faktura eller brev til kunden.

 

Men dette har ikke skjedd når de satt ned hastigheten.

 

Ergo, klart brudd på egne vilkår!

(Jeg har reagert pga. treg hastighet, men fant ikke ut før nå at de senket hastigheten 30.06.05)

 

Og det at de andre DELTA pakkene ikke har opplevd en lignende hastighetsreduksjon har selvsagt ikke noe med saken å gjøre.......

Eller at jeg faktisk betaler for hva som skulle være et DELTA 4000 hvis man sammenligner med priv.abo. prisene, er vel også ikke interessent...

 

Og NGT prøvde seg på noe som nesten kan tolkes som tyveri da de overfakturerte flere av sine UiO-avtale kunder med 738,-, da de tok seg betalt for hjemmekontor funksjonen som ifølge avtalen ikke skal betales for. De nektet også å trekke fra summen på fakturaen, og krevde at jeg betalte beløpet hvis jeg ikke ville ha linjen stengt! De trakk så ifra 750,- på neste faktura, men når man er student er en utgift på 750,- ekstra noe man kan slite ganske mye med.

Når man så i tillegg legger merke til at dette var noe NGT ikke har gått ut og beklaget til sine UiO-avtale kunder, og det er fullt mulig det er studenter som har betalt for mye, og at de var lite villige til å faktisk gi det fratrekket vi har krav på i følge avtalen kan du kanskje forstå at noen av oss er ganske irriterte.

 

Men siden du sier

Så lenge NGT leverer et produkt som er bedre og billigere enn hva man "bandt" seg til syns jeg ikke man har grunn til å klage.

har vi vel ikke noe annet å gjøre enn å holde kjeft, selv om det er snakk om både vilkårsbrudd og kontraktsbrudd fra NGT sin side....

 

Godt å vite.

Lenke til kommentar
Det kan forøvrig se ut som om årsaken til at noen er satt ned i hastighet er at NGT har funnet ut at student-abonementet har vært for gunstige, og har introdusert nye pris-pakker. Jeg har ikke hørt noen klage på at NGT faktisk har ØKT hastighet og SENKET pris tidligere, selv om man har bundet seg for en gitt pris/abonnement i 2 ÅR! Så lenge NGT leverer et produkt som er bedre og billigere enn hva man "bandt" seg til syns jeg ikke man har grunn til å klage.

er ikke situasjonen at folk får ett dårligere produkt enn de bandt seg til?

 

Det hele bunner vel ut i den at en leverandør i utgangspunktet ikke skal endre på ett produkt uten å gi varsel. En ting er å gjøre ett produkt bedre, en helt annen ting er å gjøre ett produkt dårligere. Vi må anta at Nexgentel setter ned hastigheten enten for å kunne selge flere høyhastighetslinjer fra samme sentraler eller pga de har solgt for mange og folk sliter med å oppnå hastighetene de har betalt for(dvs begrense folk, for at alle i det minste skal få "noe").

 

Når folk betaler med avtalegiro, efaktura og ikke klusser dette til(noe som er vanskelig), så er det vanskelig å forstå hvorfor noen får inkassa.. særlig avtalegiro er ganske idiotsikkert i så måte(med mindre det ikke er dekning på konto).

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Ligaya: Jeg kjenner ikke denne saken, men om dette ikke skyldes at du har kastet/mistet/rotet bort fakturaene før de ble betalt så høres det ut som noe du burde ta med til forbrukerombudet (eller hvem det nå er som behandler slike saker?). Det er absolutt ikke holdbart å bli sortelistet pga en feil begått av ISP'en din.

Gjelder ikke meg akkurat dette, tok bare et eksempel fra en kamerat av meg med NGT som har opplevd akkurat dette. Det skal sies at saken til slutt løste seg, etter evigheter med purringer på NGT. Som du selv sier, så kan det virke som at denne nedsettingen av hastighet gjelder studentabb. Har selv ikke merket noenting til denne nedsettelsen av hastighet, har fortsatt delta 4200. Skal også tillegge at min erfaring med NGT faktisk er positiv. Så jeg har tydeligvis vært heldig, ihvertfall når jeg ser hvor mange som faktisk har problemer med dem....

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...