dkvam Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 (endret) Hei! Jeg har en AMD64 3000 "Venice" prosessor på originalt 1800Mhz som jeg med null problemer klokka til 2800Mhz , og med litt tweaking hadde oppe til litt over 2900Mhz primestabilt. Heatspreader er fjerna for å gi best mulig varmeflukt fra kjernen. Spørsmålet mitt er: Hva ville dere gitt for en sånn CPU brukt? Nå skal jeg ikke selge , men bare litt nysjerrig likevel!! Spent på svar! Endret 7. august 2005 av dkvam
endrebjo Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 En 3000+ er en 3000+, og siden du har overklokket den, mener enkelte at den faller ytterligere i pris.
dkvam Skrevet 7. august 2005 Forfatter Skrevet 7. august 2005 (endret) En 3000+ er en 3000+, og siden du har overklokket den, mener enkelte at den faller ytterligere i pris. Jepp , var vel egentlig noe i denne dur jeg forventet. Særlig også med tanke på at heatspreader er fjernet. Skal uansett på med heatspreader igjen så skal den leve godt i HTPC'n i stua. Men det er jo litt kjipt da , i ytelse banker den prosessorer til flere mangfoldige tusen kroner , så i en "fair" verden skulle den kanskje ha steget i pris. Og med "Venice" er det som med vinflasker , det er jo gode og dårlige årganger(ukerevisjoner) Endret 7. august 2005 av dkvam
endrebjo Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Men det er jo litt kjipt da , i ytelse banker den prosessorer til flere mangfoldige tusen kroner , så i en "fair" verden skulle den kanskje ha steget i pris. Hvis du tenker sånn, skulle alle "Venice"'ene og "San Diego"'ene kostet 7-9000 kr (prisen på FX-55/-57).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå