Gå til innhold

LCD-HDTV med 1280 * 720 (720p)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har funnet to LCD-TVer med den nevnte oppløsningen, et Videoseven 27" LCD-TV og et SABA 27" LCD-TV, men ingen av dem er så store som 32 tommer og er sertifisert til "HD-Ready" merket. Videoseven TVen har to component utganger, og slik jeg forstår det, kommer Xbox 360 til å støtte component kabler i tillegg til å kunne kjøres gjennom DVI kabler (DVI utgang finnes kun på "HD-Ready" verifiserte TVer, slik jeg har forstått det).

 

Vil ikke anbefale å koble til spill-konsoller gjennom Scart på Projektorer og LCD-TVer, for da blir bildekvaliteten dårlig. Vet ikke om det blir noen merkbar forskjell i bildekvaliteten når en Xbox 360 er koblet til LCD-TV via component- eller DVI kabler, så poenget mitt er at det ikke nødvendigvis er nødvendig med et "HD-Ready" verifisert LCD-TV for å kunne yte full bildekvalitet på fremtidens spillkonsoller, så lenge de har uttak for component kabler.

 

Slik jeg har forstått det, gir component kabler maksimal bildekvalitet. Kan godt være jeg tar feil, men jeg regnet med at det ikke kunne bli bedre bildekvalitet enn det component kabler gir fra seg. Men kan konkludere med at jeg selv ikke er inne på hva som skiller component fra DVI kvalitetsmessig, har alltid inbilt meg at DVI-kabler ikke er så dyre å produsere som component kabler (Component kabler som "Monster Cable", er jo gullbelagt, som i seg selv høres dyrt ut).

Lenke til kommentar
Men kan konkludere med at jeg selv ikke er inne på hva som skiller component fra DVI kvalitetsmessig

Komponent=analogt, DVI/HDMI=digitalt. Hvis man har en digital kilde og en digital skjerm, bør bildet i teorien bli best ved å holde signalveien 100% digital fremfor å konvertere til analogt og deretter tilbake til digitalt. Nå kan imidlertid komponent gi bedre bilde i enkelte tilfeller. Og DVI/HDMI-innganger finnes også på TV-er uten "HD Ready"-merket. Scart (RGB) er ikke dårlig, hvis det blir dårlig bilde med RGB kommer det sannsynligvis av dårlig bildebehandling i TV-en. Komponent har den fordelen at man kan benytte seg av progressive signaler.

 

Dette hjalp nok ikke trådstarter så mye, beklager.

Lenke til kommentar

Off for et evig virrvarr det skal være med HD da. Får bare vente 3 måneder så jeg kan teste xbox 360 på HD i butikkene.

 

Den Viewpia 32" hos el-price ser jo ganske bra ut, men den har sånn "funky" oppløsning som ikke ser ut til å passe 720p 100%. Nei jeg får smøre meg inn med tolmodighet på tube.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...