trrunde Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Hvordan kan jeg bruke php til å skrive i en tekstboks? må jeg bruke echo 'input type="text" name="tekst" value="Teksten min" Eller kan jeg bruke andre metoder?
Loomy Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Hvordan kan jeg bruke php til å skrive i en tekstboks? må jeg bruke echo 'input type="text" name="tekst" value="Teksten min" Yep. Funker vel bra det da?
trrunde Skrevet 7. august 2005 Forfatter Skrevet 7. august 2005 Ja funker jo bra det, men nå prøver jeg denne koden: <? include 'check.php'; echo $Brukernavn; ?> <div align="center"> <h1>Kontrollpanel</h1> <p> </p> <form name="form1" method="post" action=""> <table width="200" border="0"> <tr> <td width="102">Brukernavn</td> <td width="88"><input name="Brukernavn" type="text" id="Brukernavn" value="<? $Brukernavn ?>"></td> </tr> <tr> <td>Epost</td> <td><input name="Epost" type="text" id="Epost"></td> </tr> <tr> <td>Info</td> <td><textarea name="Info" id="Info"></textarea></td> </tr> <tr> <td><a href="endrepassord.php">Endre passord</a> </td> <td> </td> </tr> </table> <br> </form> <p> </p> </div> Den skriver ut brukernavnet der jeg har skrevet echo $Brukernavn, men den setter bare inn ett mellomrom i textboxen, hvorfor funker ikke denne koden?
Magnus Holm Skrevet 7. august 2005 Skrevet 7. august 2005 Du må sette hva slags method den bruker: "echo $_POST['Brukernavn'];" I tillegg er det vel lurt å skrive "<?= $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" i action...
trrunde Skrevet 7. august 2005 Forfatter Skrevet 7. august 2005 (endret) Jeg inkluderer en fil som heter check.php, der leser jeg noen sessions som blir lagret blandt annet i $Brukernavn, helt i toppen har jeg skrevet echo $Brukernavn og dette virker, men når den skal skrive det ut i valuen på tekstboksen blir det bare ett mellomrom. Edit, hva skal jeg bruke det $_SERVER['PHP_SELF'] til? Endret 7. august 2005 av trrunde
trrunde Skrevet 7. august 2005 Forfatter Skrevet 7. august 2005 Her er koden i check.php resten står lenger oppe i innlegget <? ob_start(); session_start(); //Her må jeg sjekke om alle sessionene er registrert.. er de ikke det er det rett ut $Brukernavn=$_SESSION['tBrukernavn']; $Passord=$_SESSION['tMd5']; $Rank=$_SESSION['tRank']; $Ip=$_SESSION['tIp']; $Fil=substr($_SERVER['PHP_SELF'],7); if ($Brukernavn =='' OR $Passord =='' OR $Rank=='' OR $Ip=='' OR $Ip!=$_SERVER['REMOTE_ADDR']){ //De er ikke logget inn: $NewPage='login.php?Side=' . $Fil; header("Location: $NewPage"); ob_flush; exit; } ob_flush; ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå