Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av HP Pavilion 781.no


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere en litt gammel pc i huset. Spesifikasjoner finner du her fakta

Jeg tenkte på nytt grafkkort og en ny harddisk samt ram.

 

Er usikker på hva som er kompatibel med dette hovedkortet og spør derfor her :whistle:

 

Har dere forslag til ting jeg burde oppgradere for å få pc'en til å kjøre css og for å generelt gå raskere???

 

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytt grafikkort vil nok gjøre underverker for spill-ytelsen. Husk at det med være AGP og at det ikke må være for strømkrevende.

 

Ny ram hadde sikkert vært fint, men da må du ta ut de gamle brikkene. Begge minneportene er jo opptatt.

 

Harddisken er grei nok for ytelsen sin del, men hvis du trenger mer plass så er det jo kjekt med en ny disk i tillegg.

 

Forslag til andre oppgraderinger: CPU'en er ikke spesielt bra nå lengre. Og siden du skal bytte såpass mye fra før så kan du like gjerne bytte hovedkort i samme slengen for å få en rekke nye egenskaper, blandt annet PCIe, USB2, SATA. Og kanskje ny PSU for være sikker på at det kan gi nok strøm og blir mer stillegående.

 

Med andre ord så er rådet å bytte ut store deler av PC'en og heller ta vare på de komponentene du er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...