Gå til innhold

Winrar feil: The File Is Corrupt

Danjaco

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hver gang jeg skal un-rare en fil på over 500-600mb er det 95% sikkert at jeg får feilmeldingen: The file is corupt. det gjelder også på filer som er 100+ også men ikke så ofte, og jeg vet at fila er grei. Noen som vet hva som kan være galt???

Jeg har prøvd flere versjoner av winrar, så lurer på om det kan være noe annet ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei har sikkert prøvd 30-40 filer.

Har prøvd med alt fra 100MB til 4GB [mange filer], men det er værst over 500-600MB, over noen Gb er foresten umulig.

Skrevet (endret)

Takk, tror jeg trenger det :)

Men er så (rar)t, flere av kamereatene mine sitter med winrar, og win2000 (samme som meg) og har lasta ned samme fila fra samme server, og hos de funker den :(

Har prøvd noen andre program nå også men funker ikke det heller :(

Har også prøvd og unzipe på annen harddisk

Endret av TheGreatOne
Skrevet (endret)

Har fjernet all spyware, og søkt etter virus. men fungerer ikke fortsatt.

eneste det kan være er jo nesten at det er noe galt med noe hardware, for har hatt endel andre rare problem.

Apache servern min ville ikke laste opp store bilder

når jeg instalerte fra .bin .img filer fikk jeg ofte feil

:(

Endret av TheGreatOne
Skrevet

Jepp vet, men hadde problemet før jeg formaterte for ikke så lenge siden. Men takk, har ivertfal gjort et forsøk, så hvis ingen har en mirakel løsning, så får jeg vel bare la være og laste ned rar filer :)

Skrevet

Har tenkt på det jeg også, men har prøvd på 3 forskjellige, og jeg sitter jo og laster ned filer på 700mb hele tiden, for når jeg laster ned en film fil fungerer den altid helt fint.

Skrevet

Du har ikke mulighet for å skaffe filene fra en av vennene dine der de _garantert_ virker? :) Vil isåfall avkrefte/bekrefte eventuelle overføringsfeil fra nettet.

Skrevet (endret)

Det er jo en ide, skal prøve det etterpå, danke danke

Men tenkte på en annen ting, kan det være noe galt med minne (har 512) at en del av den er ødelagt og når fila kommer ditt så blir det feil. (ikke at jeg vet hva jeg snakker om :)

Endret av TheGreatOne
Skrevet

Jeg har også akkurat samme problemet. Ikke en eneste gang har jeg klart å pakke ut rar-filer rundt 700 Mb uten at det kommer feilmelding om skadet fil. "Packet data crc failed" "File is corrupt"

Har prøvd forskjellige versjoner av Winrar uten hell.

Skrevet

Feilen er teknisk at dataene som Winrar prøver å pakke ut viser seg at ikke stemmer med de som skulle stått der, CRC er en relativt simpel algoritme for dette.

Det kan komme av feil i Winrar, Filsystem, Nettverk, eller at fila rett og slett ikke er riktig. Fikk ofte dette på eldre CD-ROM-er husker jeg (hadde en 12x som var helt umulig å unrare noe som helst fra)

Det er neppe disken, siden alt annet ser ut til å fungere, det er ikke minnet, for da hadde du merket det, programmer avslutter helt uten videre, artifacts på bildet, vinduer forsvinner etc. maskinen ville vært umulig å jobbe med.

Ærlig talt aner jeg ikke hvorfor noen av en eller annen grunn bruker winrar, for ikke å snakke om winace (for et dritformat) eller arj. Winrar er et dårlig program, det er ustabilt, og ikke bakoverkompatibelt (Invalid function; hurra, jeg må oppdatere winrar, det har da ikke skjedd noe nytt med LZH/LZW for helvete)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...