Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Norton Internet Security er potte tett.


Anbefalte innlegg

Jeg har avinnstalert NIS 2003 og innstalert NIS 2004 på en maskin med Win 2000. Maskinen er fullstendig up to date med Windows oppdateringer, inkl. SP4.

 

Problemmet er at NIS tetter tilgangen til nettet fullstendig. Til og ned Live update er sperret.

 

Har laget en regel for å åpne all trafikk utgående både UDP og TCP på alle porter for å løse problemet midlertidig.

 

Jeg har også sammenlignet med min egen maskin regel for regel uten å finne noen forskjell. Programstyring er satt til auto. og ingen av de berørte programmer er sperret.

 

Er det noen som vet eller har forslag til følgende:

 

-Hvilken regel som styrer utgående trafikk til Web og Live update?

-Eventuellt hvilke porter som skal åpnes i min egen regel, nå er alle åpne.

-Hva kan være årsaken til at det er "tett"?

 

Jeg har satt opp NIS av diverse årganger, utallige ganger uten å støte på dette problemet.

Endret av aron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har alltid brukt Norton Internet Security og aldri hatt det problemet.

Ved å høyreklikke på ikonet i verktøylinja er det en option om å block traffic, virker som om noe lignende er aktivisert.

Har også vært borti mange feilinnstalleringer.

Delvis på grunn av at eldre innstalleringer ikke er helt fjernet fra harddisk eller register.

Symantecs forum har også svar på det meste.

Slet selv med 2005 versjonen, til jeg leste på forumet at man ikke skal fjerne snarveier, ikoner eller flytte på shortcut`ene.

Etter det har det fungert fantastisk.

En annen sak er at hvis det blir feilinnstallert, vil det ofte se ut som om alt er normalt.

Bør ta sikkerhetstesten på symantec for å se at ting fungerer som det skal etter innstallasjonen for å se at den er riktig innstallert.

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke noe hjelpsomt å komme med... NIS er bloatware deluxe, bruker unødvendig mye ressures, er lite brukervennlig og cusomiserbart, og i tillegg tar det ikke virus bra i forhold til konkurransen.

 

Mitt råd er å skifte vekk NIS på sikt. Det er ikke en god løsning.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Egetnettverik er lagt inn i trusted zone. Block traffic er ikke aktivisert.

Kanskje er rester fra tidligere versjon..

 

Skal ta en runde på Symantecs forum...

 

Off Topic:

I NIS 2005 sliter jeg med stadig tilbakevndende meldinger om at aktivisering er nødvendig. Ganske iriterende da det virker som om NIS slutter å beskytte systemet til aktiviseringen igjen er utført.

 

Det ligger an til å følge Stigma´s råd. Er mottakelig for foslag til andre gode løsninger.

 

Aron

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Teknisk sett så har utallige tester vist at NIS er det eneste antivirus/brannmur løsningen som har beskyttet 100% under testen.

Tar heller ikke spesielt mye resurser fra min maskin.

Problemer med aktiviseringen skyldes ofte piratversjoner, aktiviseres det riktig første gang vil det ikke komme opp flere meldinger før lisensen går ut ett år etter.

Merk forøvrig at første aktiviseringsdato blir liggende hos symantec, slik at hvis du prøver å reinnstallere det et halvt år etterpå, vil du kun ha gyldig lisens resten av det halve året.

Lenke til kommentar

Den er pakket opp av forseglet pakke og kun installert på en maskin. Riktig nok er den reinstallert etter bytte av harddisk. Som du sier fortsetter den på opprinnelig dato.. Og den stadig irriterende aktiviseringen dukker opp fra tid til annen som den også gjorde på den gamle harddisken :thumbdown:

Endret av aron
Lenke til kommentar
Teknisk sett så har utallige tester vist at NIS er det eneste antivirus/brannmur løsningen som har beskyttet 100% under testen.

Tar heller ikke spesielt mye resurser fra min maskin.

Problemer med aktiviseringen skyldes ofte piratversjoner, aktiviseres det riktig første gang vil det ikke komme opp flere meldinger før lisensen går ut ett år etter.

Merk forøvrig at første aktiviseringsdato blir liggende hos symantec, slik at hvis du prøver å reinnstallere det et halvt år etterpå, vil du kun ha gyldig lisens resten av det halve året.

*host* NOD32 *host*

Lenke til kommentar

NOD32 kom nok litt over Norten i Antivirus testen gitt. Selv bruker jeg linux gateway med firewall, orker ikke ha ressurskrevende, masende Software firewall gåendes hele tida. Anser ikke meg selv som et attraktivt offer for hacking heller, men bittelitt beskyttelse er kjekt. Mimre tilbake til da jeg slang inn win samtidig som jeg stod som DMZ i routern, tok under 15 min før jeg hadde blaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...