vinagunner Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 hei, vurderer å anskaffe meg et slikt system for å beskytte min laptop. men jeg er et rotehode, som kan glemme koder, og da er det jo kjipt! jeg har hørt at man ikke kan re-installere xp dersom det skjer. stemmer dette? har jo ikke lyst å kaste hele greia i søppelkassa dersom hukommelsen skulle svikte! kan jo nevne at jeg vurderer å bruke pointsec på min toshiba tecra... takker for innspill
danandre Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Hvis jeg har forstått denne teknologien riktig, vil ikke PointSec forhindre deg i å reinstallere Windows. Det den gjør er å kryptere alt innholdet på harddisken din slik at det er umulig å rekonstruere det du har på den, hvis du ikke har passordet. Dette er for å beskytte PC'n mot tyveri etc, slik at de ikke får tilgang til det som er på harddisken din uten et passord som kan dekryptere innholdet. Har bare lest litt på : http://www.pointsec.com/products/products_...i_ENG_v0501.pdf Noen andre som har mer erfaring med dette produktet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå