rønning Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Jeg bruker Outlook Express og har flere email-kontoer (med forksjellige POP-servere) lagret på samme bruker..Når jeg er koblet opp mot nettverket hjemme er det ikke noe problem, da bruker jeg jo SMTP-serveren til internettleverandøren vår, men jeg har også en bærbar pc som jeg ofta tar med meg rundt omkring..Finnes det noen enkel måte å finne SMTP-serveren til et annet nettverk når jeg f.eks. er koblet opp mot et trådløst nettverk på et hotell? Håper dere skjønner problemstillingen min. M.v.h. Ole Rønning
nomore Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 absolutt... det er et "problem" mange har eg har irritert meg over dette lenge, før eg fant en kjapp og åpenbar løsning. grunnen til at du ikke får sendt mail igjennom en hvilkensomhelst smtp server er åpenbar. den vet ikke hvem du er, og stoler ikke på deg. slik bør det også være. men hvorfor man sendt epost via smtp-serveren til telenor når man er hjemme(telenor oppkobling), men ikke andre steder når oppsettet er helt likt? (telenor som eksempel). fordi da kommer du fra en av telenors egne adresser, og blir stolt på. en enkel løsning som pleier å fungere: under kontoinstillinger velger du at du skal logge på smtp-serveren til e-post leverandøren din.
rønning Skrevet 13. august 2005 Forfatter Skrevet 13. august 2005 Finner ikke dette alternativet du snakker om jeg.. Jeg kjører Office 2003
rønning Skrevet 15. august 2005 Forfatter Skrevet 15. august 2005 Sorry at jeg bumper, men tenger virkelig hjelp til dette
ftpman Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 (endret) Sorry at jeg bumper, men tenger virkelig hjelp til dette Om det er dette han mener så blir det slik som du ser i denne guiden bare at du selvsagt ikke kan bruke smtp.easyisp.no siden du ikke har konto hos oss http://www.easyisp.no/sasl/Outlook2003.pdf Endret 17. august 2005 av ftpman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå