Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G, dårlig hastighet!


Anbefalte innlegg

hmm..prøvd både med og uten kryptering..

har også oppgradert driverene til nettverkskortet (v. 2.2.7.0)...så e begynne å gå tom for idea :cry:

Kanskje e må få prøvd et annet nett.kort å se om det kan hjelpe da

Endret av P|zZa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del har jeg tilhørende Linksys WUSB54G trådløst USB-kort, så ville tro det skulle fungere sammen..

 

Firmware oppgradering ga ingen forskjell, prøver å fjerne kryptering og se om det hjelper.

 

Edit: kan det forresten være strømsparerfunksjoner eller annet som gjør at internettlinja resettes med jevne mellomrom, til tross for god linjekvalitet?

Endret av goggen
Lenke til kommentar

hmm..har du prøvd å koblet til med kabel, for å se om det hjelper mot at linja plutselig detter ut!

Tviler litt på at det kan ha noe med saken å gjør, men skader jo ikkje å sjekke da!

Ser at med meg så står "Power saving mode" på "CAM (Constantly Awake Mode)"...kan jo ta å sjekke ka ditt står på.

Lenke til kommentar

Jepp, den sto på CAM.

 

Pokker heller, funka ikke noe bedre uten kryptering...*rive seg i håret*.

 

Edit: Kablet nett går blir disconnecta det og, så er vel routere som er mongo da vel. Skjer med jevne mellomrom, men årsaken vet jeg ikke.

 

Ser på www.linksysinfo.org i forumet at en del har problem med disconnects, uten at det ser ut til at noen har funnet løsning på det.

 

FAE*!

Endret av goggen
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet med en bærbar maskin som hadde støtte for G nettverk...og det var akkurat samme problem der! :mad:

Så da er det nokk routeren!

Men kan det være noe med innstillingene på den? Eller kan den rett og slett bare være "defekt"? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har kjøpt flere rutere av typen WRT54G/GS, opplevde samme problemet med en 54GS som jeg returnerte umiddelbart.

Ruteren jeg fikk tilbake har fungert helt fint, har prøvd SMC, 3Com og DrayTek i tilleg til Linksys, men ingen av dem slår WRT54GS.

 

Har lest om en del som har opplevd problemer med WRT54G v2.2, denne har jeg ikke prøvd, bruker nå en WRT54G v2 og en WRT54GS v1.1, begge to fungerer prikkfritt i ett WDS oppsett.

Lenke til kommentar

Jeg har samme routeren selv. Hadde problemer med at den låste seg ganske ofte når jeg sendte mye informasjon igjennom den. Måtte ta strømmen for at den skulle fungere igjen. For noen måneder siden prøvde jeg å sette den opp på siden slik at den "står" vertikalt. Dette høres litt merkelig ut men etter det så har den bare klikket ett par ganger. Kan ha noe med varme og gjøre eller kanskje jeg blir lurt? :roll: Prøv iallefall og se om det gir noen utslag ;)

Lenke til kommentar
Jaja, noen som har fått denne routeren oppe og gå 100% stabilt? Jeg måtte over på kablet nett igjen.

Ja jeg har erfaring med bruk av flere wrt54g rutere. 100% stabilt og full fart. Hjemme har jeg også denne ruteren, der står den på loftet og har full fart/signalstyrke gjennom 2 etager og til andre siden av huset. ca 15m avstand i rett linje, gjennom 4 trevegger og 1 murvegg (og dette er uten å tukle med signalstyrken)

 

Eneste problemet jeg har hatt var at original-firmware til wrt54g v2.2 ikke taklet stor belastning særlig bra, men en oppdatering fikset dette.

 

Kan dessverre ikke komme på noen gode råd dersom du har prøvd ulike firmwares og nettverkskort allerede. Høres sansynlig ut at du rett og slett har fått defekt vare (kan jo skje av og til) eller kanskje wr54g'n ikke snakker så godt sammen med ditt bredbåndsmodem.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...