Gå til innhold

Hva er flaskehalsen? Hva bør jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Først, her er maskinen min:

 

Pentium 4 2.6 GHz PC800

Abit IC7 Hovedkort

1,5 GB RAM PC3200 (Har tre brikker, to som er dual og en til... Bør jeg fjerne den siste?)

ATI RADEON 9500 PRO 128MB

 

Så til spørsmålet:

Når jeg skal spille et nytt spill som Battlefield 2, hvor ligger flaskehalsen på maskinen min? Jeg hadde bare 512MB RAM inntil i går, og den sistte Gigabyten gjorde skikkelig nytte for seg når det gjaldt loadetid og overdreven bruk av vekslefil i spillet :). Men det er fortsatt noe som mangler, ser jeg... Trenger jeg ny CPU eller skjermkort? Ja, mange vil sikkert si "begge!", men det har jeg ikke penger til akkurat nå, så: Hvis jeg skal velge èn av dem, hvilken blir det?

 

Vil det holde med en av disse to?:

-Radeon X800VE AIW 256MB

-Pentium 4 3.2GHz

 

Håper på kloke svar! :)

Endret av ptroinks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste litt rare produktanmeldelser på akkurat det kortet. Alle mente det bråkte for mye. Ikke at det har alt å si for meg, men jeg har en litt bråkete maskin fra før av :). Men takk for rådet! Tenkte muligens å kjøpe et XFX GeForce 6600GT med 256MB RAM. Noen som vet noe om dette kortet? Ser utelukkende gode anmeldelser av det, og ingen nevner at det bråker i det hele tatt...

Lenke til kommentar
det er bare de som sitter i helt lydløse rom med helt lydløs pc, utenom den eventuelle delen de snakker om, mens de konsentrer seg om å høre hver eneste lyd.

Støyopplevelsen er forsåvidt subjektiv, men viften på dette XFX-kortet (128MB) bråker mye mer enn normalt. Jeg vet det, jeg har hatt det i huset selv, og jeg har venner som har kortet. Og ikke er jeg spesielt kresen på støy, heller.

Ville anbefalt et annet fabrikat av 6600GT.

Lenke til kommentar
en ting jeg har lært er at du aldri må høre på folk som sier ting bråker. det meste bråker ikke i det hele tatt, det er bare de som sitter i helt lydløse rom med helt lydløs pc, utenom den eventuelle delen de snakker om, mens de konsentrer seg om å høre hver eneste lyd.

Jeg pleide å mene det samme etter å ha eid en god del skjermkort, så når jeg bygde en htpc med R9800AIW kort som skulle stå i stuen så tenkte jeg ikke at det kunne være skjermkortet som støyet sånn, regnet med det var CPU og PSU viftene, men gud å deilig å stille det ble når jeg byttet skjermkort. NOEN skjermkort BRÅKER!

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at jeg aldri faktisk har spilt Battlefield 2, men utfra det jeg ser på forumet og andre steder så virker det some at det er *veldig* ram-krevende. Så for sikkerhets skyld ville jeg gått opp til 2GB med ram...men det er bare det jeg ville gjort. Ellers ville jeg nok pekt på skjermkortet slik de andre har gjort. Kanskje bytte det med kort fra Radeon X800-serien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...