Gå til innhold

Elektronikk og datateknikk ved UiO


consilium

Anbefalte innlegg

Har fått plass ved linja Elektronikk og datateknikk ved UiO, lurer på om det er noen som studerer ved denne linja eller som er ferdig med den? Er denne linja like teoretisk som den tilsvarende master-linja ved NTNU?

 

Har tenkt å ta bachelor her i Norge, og ta master i et land hvor det drives mye med elektronikk (har tenkt å spesialisere meg innenfor mikroelektronikk), som Japan, USA eller Kanada. Det er tydeligvis få aktører på det norske marked som driver med mikroelektronikk, med unntak av forskerinstitutt som SINTEF og bedrifter som ScanWafer.

 

Takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til info så produserer ikke ScanWafer mikroelektronikk, og en slik utdannelse vil derfor ikke være relevant. Tror heller fysikk med fokus på materialteknologi er den riktige utdannelsen.

 

Det er riktig at eletronikkmiljøet er særlig stort i Norge. Men du trenger ikke reise lengre enn til Danmark eller Sverige før det blir bedre. Evt. Tyskland der AMD har to fabrikker. Jeg ser ikke på utdannelsen her som noe dårligere enn de landene du nevnte.

 

Lyst til å jobbe i Norge? Da har du: Atmel, Nordic Semiconductor, Chipcon og Data Respons som jeg kommer på i farten. Ericsson har en avdeling i Grimstad som muligens også har noe å tilby.

Lenke til kommentar

Sant det du sier, hadde glemt disse selskapene du nevner. Tyskland virker også ganske interessant...men det er kanskje best å tenke å bli ferdig med utdannelsen først? ;)

 

Fikk nettopp beskjed fra militæret at jeg fikk avslag på utsettelse...ergo må jeg inn i januar...hva bør jeg gjøre? Jeg har ganske lyst å dra til militæret, men tidspunktet (januar) passer ikke i det hele tatt. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...