Gå til innhold

Årets oppgredring. Hjelp!


AdiBajas

Anbefalte innlegg

Hei.

Høsten står for tur (vel...snart iallefall) og det er ligger an til en del oppgraderinger om jeg skal overleve til neste sommer... Planen er å svi av deler av september lønninga på ting som kan gjøre meg glad.

 

Sitter nå på;

CPU: AMD t-bird 1.4

HK: ASUS A7V133

SDRAM: 256 - 133

SKJERMK.: MSI GeForce 2 GTSPRO 64MB

(skjerm, harddisker, cd/dvd roms gjør jeg ikke noe med nå)

Regner at valget av skjermkort faller på ATI 9700. Men jeg er usikker på hva jeg skal velge av HK og RAM og slikt. Om jeg ikke er helt på jordet er det dette som er en liten flaskehals i oppsettet mitt nå... tror CPU'en skal kunne kjøre på 266 z (men nå er vi inn på ting jeg ikke har så mye peil på) Derfor tenkte jeg å beholde CPU'en i denne omgang og kjøpe mer/større RAM og et sprekere HK overlever både en og to større CPU'er...

 

Men det er her dere kommer inn i bildet;

Burde jeg fleske til på ny CPU nå (AMD/Intel ??)?

Hvilke HK og RAM velger jeg?

evt. andre kommentarer til mine planer og tilgjengeligekommende produkter som kan gjør meg enda gladere i vinter.

 

Har lest litt tester og slikt, men de sier meg egentlig ikke så veldig mye... og pc'n blir brukt utelukkende til gaming.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel hvor mye penger skal du bruke tilsammen?

er enig i oppgradering av hk og ram- jeg gjorde det samme og det var absolutt verd det.

det nye asus kortet har mulighet for å kjøre 333mhz fsb noe som jeg mener betyr at det vil vare en stund fremover. men cpu ville jeg ventet litt med. til den reelle cpu hz går over 2 ghz.

men hvis du bytter alt,så kan du kan jo prøve intel?

Lenke til kommentar

Intel er absolutt et alternativ også... men jeg vil ha tingene mine i september :smile:

 

Leita meg frem til disse to - AMD vs. Intel. Prisene er overkommelig på begge to;

Pentium-4 2.26GHz PGA478 512kb PC533 - 2678 kr

AMD Athlon XP 2200+ 1,8GHz socket-A - 2099 kr

Tror Intel er min favoritt

 

Prøvde å finne frem i "mobo-hell" men ga meg på det...

Men et kort til 1500 spenn burde jeg tåle og jeg så at det var en del kort både til intel og amd i den prisklassen.

 

Noen tips til det?

 

Men det som forvirra meg var RAM typen på HK'ene - la merke til at det var flere man kunne velge i.

 

Hvilke burde jeg velge?

SDRAM er vel på vei ut eller??

 

(priser fra http://www.multicom.no )

regner med en del prisendringer og evt. tilbud i løpet av to måneder...

thx

 

 

[ Denne Melding var redigert av: AdiBajas på 2002-08-04 18:17 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-04 18:07, AdiBajas skrev:

Leita meg frem til disse to - AMD vs. Intel. Prisene er overkommelig på begge to;

Pentium-4 2.26GHz PGA478 512kb PC533 - 2678 kr

AMD Athlon XP 2200+ 1,8GHz socket-A - 2099 kr

Tror Intel er min favoritt


Athlon XP'en er ikke bare billigere, den er mye bedre! I spill-sammenheng yter XP 2200+ på linje med en 2.4, kanskje 2.5 ghz P4 (correct me if I'm wrong...). Jeg ville absolutt gått for Athlon XP.

 

Quote:


Prøvde å finne frem i "mobo-hell" men ga meg på det...

Men et kort til 1500 spenn burde jeg tåle og jeg så at det var en del kort både til intel og amd i den prisklassen.


Les 333mhz socket-a HK roundup på http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1636

 

Quote:


Men det som forvirra meg var RAM typen på HK'ene - la merke til at det var flere man kunne velge i.


Hvilke burde jeg velge?

SDRAM er vel på vei ut eller??


SDRAM er på lang vei ut ja :smile:

DDR RAM har i teorien dobbelt så stor båndbredde som SDRAM, DDR er tingen!

 

Lykke til med PC-kjøp

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kjøpe nå ville valget mitt stått mellom AthlonXP med DDR-ram og P4 med DDR-ram. Hvis du er blakk, gå for XP, liker du å overklokke og har de ekstra kronene gå for P4.

 

Hvis du venter til oktober så skal det komme P4-hovedkort med dual-DDR-ram og P4 prosessorer med C1-stepping som er mye lettere å overklokke. Ytelsen vil få et hopp pga dual-ram.

 

På samme tiden skal det komme nye Athlon-prosessorer med 512kb L2-cache og 166MHz DDR FSB (333"MHz")

 

Hvis du har veldig god tid så kan du jo vente til hammer blir lansert en gang mellom januar og juni. Jeg tipper det blir nærmere juni.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...