Gå til innhold

Ati eller Nvidia skjermkort til nForce 4 system


Xmir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som lønner seg mest er vel egentlig en smaksak. Det holder ikke bare å si "velg Matrox".

Uansett hva du velger, det være Ati eller Nvidia, tror jeg ikke du klarer å oppleve forskjell uansett, samme hvilket nforce system du har. Jeg kjører selv nforce4ultra, og har hatt både x850xt pe og det jeg nå kjører, nvidia 7800gtx. Om Ati fungerer bedre enn Nvidia eller motsatt, er meg helt likegyldig, jeg merker uansett ikke forskjell.

Lenke til kommentar

Hei du.

Kommer till an på om du har planer om å kjøre SLI eller ikke.

Kjøper du et SLi hovedkort så ville jeg gått for nVidia. Hvis ikke så kan en jo alltids ta et ATi kort.

 

Jeg personlig ville tatt et Geforce 7800GTX. Elsker det kortet

 

Mvh ZxL

Lenke til kommentar
Ingen av dem. Det du trenger er Matrox.

Merkelig hvor usakelig noen folk kan være..

 

Har du planer om et nforce 4 SLI hovedkort, vil jeg anbefale et nvidia skjermkort..

Da kan du kjøpe et kort til når du får råd, og få enda bedre spillfølelse.

 

Om du ikke skal ha SLI, spiller det ingen rolle om du velger ATI eller nvidia, da begge leverer gode kort.

 

EDIT: Stabilitetsmessig skal det ikke være noen foskjell, men sånn som jeg forstår deg, skal du gå for et kort i mellomklassen, da er et nvidia 6600GT et godt valg..

 

Det er gjennomsnittlig bedre enn et x700 i tester, og en god del bedre enn et x600..

Endret av Surre Sprett
Lenke til kommentar
Jeg er bare så lei av alle som spør slikt uten enten å lese eller for å skape en ny ATI vs NVIDIA diskusjon. La oss bare si det slikt. BEGGE ER BRA.

bra er di "uten og trippe helt" her så har nok han bare hørt ryktene om at visse "merker" passer bedere me nan enn andre alså hva vill passe best til nForce4 ati el nvida

det blir jo "litt" noe anna for faktum er at såklart er det ene minimalt bedere enn det andre..men om det er noe mærkbaret og vits i og bry sej om for oss dødelige tror jeg ikke

hvilke som passer best sammen husker jeg desverre ikkee... :hmm:

Lenke til kommentar
KimmiK

QUOTE

 

Vel....

 

nForce3 mot 6800GT kort er særdeles ; NO NO!

 

Gjelder dette bare 6800GT eller 6800Ultra i tilleg siden disse bygge rpå samme kjerne?

 

Det vet jeg ikke faktisk. Jeg kjenner desverre ikke til problemet selv, siden jeg sitter på i875p chipset, men har lest utrolig mye poster på flere forum hvor folk får "dårlig" system / kompabilitet ved å benytte nForce3 og 6800GT spesielt, hvorvidt dette gjelder Ultra også, er jeg som sagt usikker på :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
tror jeg ikke du klarer å oppleve forskjell uansett, samme hvilket nforce system du har.

 

Vel....

 

nForce3 mot 6800GT kort er særdeles ; NO NO!

?.. Jeg kjørte nforce3 med 6800gt før jeg fikk det nye. Hadde ingen problemer med det jeg...Men ok, med nforce4 betyr det ingenting om du kjører ati eller nvidia, det sies ihvertfall utifra min egen erfaring. Og enig med at dette ikke bør bli en ny VS diskusjon. Begge er veldig bra uansett

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar

Ikke jeg som skal ha kortet btw, det er til familien til kjæresten min. Det skal være til helt vanlig "familiebruk" med surfing og litt sims 2 :p skal kjøpe alt nytt og derfor spør jeg om sånt... Men om det ikke er noen forskjell så tror jeg at jeg kjøper et billig 6600kort jeg. Takker så mye for innspill og hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...