Gå til innhold

spill pc til under 15000


Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt på dette forslaget til pc:

 

Hovedkort:

MSI P4N Diamond

 

Prossesor:

Intel Pentium 4 530J 3.0GHz Socket LGA775

 

Minne:

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB

 

Strømforsyning:

Hiper Strømforsyning ATX 580W HPU-4B580

 

Skjermkort:

MSI GeForce 7800GTX

 

Harddisk

Samsung SpinPoint PL40S 40GB SATA 2MB 7200RPM

Samsung SpinPoint P120S 200GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

 

 

 

. Hva syntest dere om dette. vil det fungere bra? Og er det noe mer jeg trenger for å få dette til å fungere bra?

 

Som dere sikkert forstår har jeg ikke noe peiling på bygging av pc.. Men må jo begynne en gang.

 

 

 

på forhånd

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser egentlig bra ut. Men, jeg hadde puttet på 1024 mb ram mer. 2gb ram altså. Vil funke bedre til spilling, som f.eks BF2.

 

Hva med mus, tastatur, skjerm og kabinett!? Skal du ha LCD eller CRT? CRT er bedre å spille på, slipper etterslep osv. LCD er behageligere å se på.

 

Tastatur trenger du ikke sånn hyperfantastisk som koster skjorten.

Jeg har et greit Logitech tastatur til 100 kr. Har de fleste tillegsknapper som Mute knapp og WWW knapp. (åpner nettleseren)

 

Ang. mus kan du jo ta en titt på forumet her. Mangen som er fornøyd med Razer Diamondback og mangen som er fornøyd med Logitech MX510.

Lenke til kommentar

neei ikke at det er ulemper med det! men det spørs jo egentlig om du vil få like myeytelse for penga som amd! jeg som er gamer,dj,hjemmeside designer synes at amd er best! amd er jo nå veldig bra kjøp kommet med det beste resultatene! og ytelse! ikke at intel er dårlig på det! men som gamer ville jeg valgt amd! billigere,bedre ytelse og kanskje ikke så kald som intel men men litt varme er greit!

 

eks: en 939 da! se her :https://prisguiden.no/produkt/30190

denne amd prosessoren er garanter t et godt kjøp til en billig penge!

veldig klokke vennlig og lett og spille med!

VIS du skal ha en ekstrem prosessor! så ville jeg anbefale denne som intel ikke kan holde med når det gjelder og konkurrere:https://prisguiden.no/produkt/30119

Lenke til kommentar

jo værsegod! du kan gjøre som sånn dette:

hovedkort:Asus A8N-E, nForce4 Ultra,socket 939

prosseror:AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

ram: den du har satt der er grei!

skjermkort:MSI GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, ViVo PCI-Express

harddisk: ser du har satt 2 stk er ikke noe vist blir bare dyrere! så je setter denne:Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ i tillegg for du 10 gb mer

strømfosyning: den du ha satt der er bra!

 

 

foressten se på hardware.no og på prisgiude kan du få det billigere! jeg tok det fra komplett, men det som er hva du sier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...