Gå til innhold

Zalman Reserator1, noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe Zalman sitt vannkjølingssett, men først lurer jeg da på om det noen som har noe erfaring med settet dems? Hvis dere nevner hvilken prosessor\skjermkort dere har og div temperaturer så hadde jeg satt stor pris på det så vet jeg sånn ca ytelse :D

Har selv Gf 6800 GT og er utrolig lei kjøleren som sitter der, samme med generelt alle vifter i kabisset.

 

Edit: åssen er det når man også skal transportere maskinen på feks LAN? Er det noen mulighet for sperre som holder vannet inne både fra slanger fra den store enheten samt fra slangene i PCI braketten?

For når man skal transportere den på lange strekninger er det kjekt å få koblet de ifra hverandre uten å måtte tømme ut vannet.

Endret av dmeNt`
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir tungt på LAN med vannet. Men den ser skikkelig bra ut.

 

XP 3OOO+ @ 2.3 : 40*C load etter 7 timer : 50*C

GF 66OO GT : 45*C load : 57*C (?)

 

Har vannkjøling på 2 av harddiskene i tillegg.

Ved lav romtemp kjøler den bedre. Temperaturen synker omtrent 8*C hvis du har en vifte oppå CPU-blokken.

Lenke til kommentar
Blir tungt på LAN med vannet. Men den ser skikkelig bra ut.

 

XP 3OOO+ @ 2.3 : 40*C load etter 7 timer : 50*C

GF 66OO GT : 45*C load : 57*C (?)

 

Har vannkjøling på 2 av harddiskene i tillegg.

Ved lav romtemp kjøler den bedre. Temperaturen synker omtrent 8*C hvis du har en vifte oppå CPU-blokken.

nja ikke så tungt som mitt tidligere kabinett som var på 18-19 kg, så bære den inn skal vel ikke være noe problem.

 

Hvilken gpu blokk er det du bruker?

Lenke til kommentar

okey.. vanskelig valg dette, passer best med zalman ettersom jeg da slipper å ha tank, radiator og pumpe inni kabinettet, men pc'en blir mindre portabel. Har sett at det finnes waterchill med pumpe og tank i ett... da går det hvis jeg setter pumpa på cd-rom og fester radiator oppe på kabinettet. Har dette Lian Li toweret bare i svart, og det er grei nok plass i det, men ikke til å ha rad internt.

Endret av dmeNt`
Lenke til kommentar
det går som sagt an å stenge av vannet og koble reseratoren vekk fra pcn visst du skal transportere pcn

ja, åssen fungerer det da? på en lett måte rett ved koblingen ved PCI braketten? eller må man gjøre det på en annen måte.. (spør kanskje dumt, men har ikke lest noe om dette på produkt sidene + er litt vanskelig ved bildene å se koblinger etc)

Lenke til kommentar

Min Zalman gikk i over ett år uten problemer, maskina sto på konstant og ble restartet kanskje en gang pr uke. Tempen overgikk aldri 45 grader uansett. Hadde den av og til med på lan, lå baki bilen til gamlingen på humpete veier og tok aldri skade av det (bortsett fra noen kosmetiske sår da..) Så skal du ha en helt lydløs vannkjøling og har plass til en "liten" tank: gå for Zalman. Hadde og kjøling på VGA, chipset og HD's.. Husk baterivann og en liten dæsj kjøleveske. :)

Lenke til kommentar
Neivel.. da får du bare bøye slangen en gang til da eller kjøpe en propp i tillegg. Det er silikonslanger, de er tette når du presser dem sammen.

Nå kan du jo eventuelt kjøpe den nyeste typen (Reserator Plus). Den har "ventiler" i PCI braketten som gjør at du kan koble den fra, uten at vannet renner ut.

Lenke til kommentar
gradene går oppover uannsett etter en stund , spiller jeg lenge går den opp i gradene ! er dette normalt eller skal den ligge på en vis temperatur . ??

re offtopic:

Hadde samme problem på en av bokene her, men det ble mye bedre med en gang jeg fikk litt luft gjennom boksen... Du kan også se om det er ok klaring mellom vannslangen og kabinettet.

 

Hva slags kabinettvifter har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...