Gå til innhold

TV på Dataskjermen


yahord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som det sies, et TV kort er ikke dumt.

 

Sjekk webshoppene, de har som regel Pinnacle, Hauppauge og Terratec sine i alle fall.. Jeg har prøvd alle tre og likte best Hauppauge. For tiden bruker jeg et Hauppauge WinTV PCVR 500 MCE eller hva det heter, med To tunere, så jeg kan se og ta opp samtidig. Fungerer utrolig bra. Opptakene blir fine også. Veldig lett å programere innspillingen av programmer også. Med en ordentlig stor HD kan man lagre vanvittig mange timer opptak. Man bør vel ha Windows Media Center versjonen (som jeg bruker) for å få det til å funke, med mindre man får tak i de filene som trengs for å få det til å fungere. Desverre er det litt problemer med en sånn sort strek i bildet på enkelte kanaler. Hauppauge kjenner til det men har ikke kunne hjulpet meg med det problemet foreløpig.

 

Hva tenkte du å gjøre ha en kabel fra en Tuner / VHS? Er bare nyskjerrig, eller lurte selgern deg: Du ville hatt et "All in wonder" kort og fikk et rent X800? ATI sine All in wonder kort er ganske fine til å vise TV og ta opptak også. Men nå har du et X800 kort allerede.. så.. kjøp et løst TV kort du. Finnes USB løsninger også. Har hørt folk har litt varierende erfaring med dem.

Lenke til kommentar
Hva tenkte du å gjøre ha en kabel fra en Tuner / VHS? Er bare nyskjerrig, eller lurte selgern deg: Du ville hatt et "All in wonder" kort og fikk et rent X800? ATI sine All in wonder kort er ganske fine til å vise TV og ta opptak også. Men nå har du et X800 kort allerede.. så.. kjøp et løst TV kort du. Finnes USB løsninger også. Har hørt folk har litt varierende erfaring med dem.

 

Jeg har som sagt et x800 pro vivo kort. Kan du forklare litt bedre?

Lenke til kommentar

hahaha, det suger

 

Vel... jeg har ikke sett noen x800 pro all in wonder kort før

Det er vel like greit at jeg kjøpte x800 pro ViVo, enn x800 pro. Vivo er bedre til å overklokke

 

Æsj, jeg har ikke lyst til å kjøpe et TV kort. Det MÅ jo finnes en annen løsning

Lenke til kommentar

Eller så kan du kjøpe mitt Radeon 9800 AIW-kort. Det er et slikt et du burde ha.

 

Det beste PCI-baserte TV-kortet er uten tvil ATI Theater 550 PRO. (Jeg har prøvd en del tvkort...)

 

Fungerer som varm fot i smør med Windows Mediacenter Edition 2005!

 

Med litt "tweaking" får du til og med en norsk programguide til å fungere på PC-en.

Lenke til kommentar

Jeg er gjerrig. Uansett så er jeg lei av å kjøpe nye småting til mangler på PC'en min. Det kommer alltid til å være sånn og jeg skjønner det, men jeg har bruk for mye penger i det siste alt mulig slags tull uansett.

 

Jeg har en TV på samme rommet, så jeg er ikke desperat. Hadde bare lyst til å se på HD tv på LCD skjermen min :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...