Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trussel brev fra Tele2


Anbefalte innlegg

Inntil du viser en scan av brevet med signaturen fra Tele2, velger jeg å kalle det der for bullshit. At Tele2 på eget initiativ skal gå til politiet for små mengder med musikk, film og software er pisspreik.

sier meg helt enig.

 

Det jeg ville ha gjort er å ringe til Tele2 for å få bekreftet om det er de som har sendt brevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brev fra ISP angående deling av ulovlig materiale

 

Har ikke hørt noe etter dette.

Interesan lesning....

 

Ser ut som at det er samme brevet kammeraten min har fått.

Da har kompisen din ikke noe å bekymre seg for.

Greit å lese brevet før man skriker ut at det gjelder politanmeldelse og trusler fra ISP.

 

ISP'er verden over mottar slike klager hele tiden, så de fleste har egentlig ikke noe å bekymre seg for. Jeg fortsatte som før med fildelingen etter at jeg mottok brevet :blush:

 

Men det er jo tydelig at skremselspropagandaen virker på mange.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Beskjeden med brevet var klar, der som de ikke kuttet ut dette øyeblikkelig, så truet Tele2 å gå til politiet med det.

Inntil du viser en scan av brevet med signaturen fra Tele2, velger jeg å kalle det der for bullshit. At Tele2 på eget initiativ skal gå til politiet for små mengder med musikk, film og software er pisspreik.

Derimot er det mulig de ønsker å komme nedlastinger til livs bare for å sikre marginene i båndbredden deres. Dengang en gjorde overslag over båndbreddebehov, tror jeg ikke mange der tenkte på P2P. En liten trussel kan vise seg lønnsom for nettleverandøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...