Gå til innhold

Beste hodetelefon-valg til ipod/powerbook?


Gjest Slettet-QB4VTZbn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QB4VTZbn

Hei!

 

Dette burde kanskje vært spurt på et annet forum, men jeg prøver allikevel. :-)

 

Jeg har en powerbook 12", og har nettopp bestilt en iPod shuffle. Etter jeg har har samlet all musikken min i iTunes, så bruker jeg knapt noe annet til musikkavspilling, og derfor benytter jeg hodetelefoner ganske ofte.

Jeg kjøpte Sennheiser PMX60 sammen med powerbook'en min, men fant ut at disse neste totalt mangler bassgjengivelse.

Har fra før av et par med Denon AH-D750 som låter veldig bra, men trenger noe som er lettere og mindre iøynefallende. PMX60 passer egentlig helt perfekt designmessig, men lyden er bare ikke bra nok. Hva kan anbefales av øreplugger og headset (helst med nakkestøtte som PMX60- men ikke nødvendig)? Liker godt den klare og distinkte lyden til PMX60, men det blir rett og slett for tamt uten bass...

Dessuten ser at apple.no selges masse headsets, vanskelig å vite hva man skal satse på. Er dessuten litt skeptiske til disse "ørepluggene" som man putter inn i ørene (slik som følger med som standard på iPod'ene). Vil ikke disse skade ørene mer enn hodetelefoner som ligger på utsiden av øret (mer trykk på trommehinne og i indre øre)? Dessuten hvordan er bassen i disse? Skulle tro at disse ørepluggene har minimalt med bass?

 

Ok, her ble det masse spørsmål, men hadde satt stor pris på noen innspill og gode tips!

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Hei!

 

Takk for svaret, men de så ganske store ut. Poenget mitt var at jeg trenger noen som er kompakte og som passer til å gå rundt i byen med, jogge, etc..

Til mer "hi-fi" headset lytting har jeg Denon D750... :-)

 

For alt jeg vet så er PMX60s bassrespons den beste man kan få med såpass små headset - men hvis det finnes bedre alternativer mht bass - så hadde det vært flott å få vite om dem!

Lenke til kommentar
Man har jo alltids klassikare koss portapro

Tuller dere eller? Vel har du litt peng så er det INGEN som slår shure sine øretelefoner, eks shure e3 som jeg har. Har du ikke fult så mye peng så er det e2 som er tingen. Rimeligste forhandler i norge tror jeg er www.officeline.no

 

I motsetning til Koss porta så er det ikke så ufattelig crapy byggekvalitet, og så ufattelig overkill bass. De samme folkene som står bak pro porta koss tror jeg også står bak lukteost kampanjen.

Lenke til kommentar

Har iPod.... vel som smø øreklokker anbefaler jeg koss uansett enten porta pro eller "the plugg" vel som større tenker Jeg koss Titanium en av de 2 nyeste begge har en jevla digg lyd "sorry for språket" eller faktisk Icemat passer perfekt til iPod og.... selvom det er et såkalt "Gamer/spille" headsett. Kjøp hva som passer deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Man har jo alltids klassikare koss portapro

Tuller dere eller? Vel har du litt peng så er det INGEN som slår shure sine øretelefoner, eks shure e3 som jeg har. Har du ikke fult så mye peng så er det e2 som er tingen. Rimeligste forhandler i norge tror jeg er www.officeline.no

 

I motsetning til Koss porta så er det ikke så ufattelig crapy byggekvalitet, og så ufattelig overkill bass. De samme folkene som står bak pro porta koss tror jeg også står bak lukteost kampanjen.

Haha. Overkill bass? Tror ikke helt du vet hva du snakker om. Jeg har vært lydteknikker i 4 år nå, og Koss portapro er det beste jeg har vært borti, som har vært så lite. Nå har ikke jeg testet shure e3/e2, men kan godt tenke meg at de er bedre, siden shure også produserer annet lydutstyr, som mikrofoner og XLR kabler.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Jeg har iBook hvor jeg bruker Sennheiser PX 200(en god lettvekter), og det er ingen ting å si på lydkvaliteten. Vil påstå at PX 200/250... er bedre enn KOSS Porta Pro. Men PX´en må kjøres inn, bassen kan virke litt tynn i starten men etter noen timer med kvalitets musikk så spiller de herlig klart!

Overraskende vil jeg påstå.

 

Har testet en del bærebare pcer hvor det er ufattelig mye støy på lydkortet, men lydkortet i PB og IB må jo være et av de bedre? Noen andre som kan bekrefte det?

 

Så min konklusjon er: Mac + Sennheiser = Sant

Lenke til kommentar
Man har jo alltids klassikare koss portapro

Jeg bruker disse på Shuffle'n min når jeg er ute og går / tar toget.

 

Til dere som mener Porta Pro har for mye bass... de er til å gå ute med, ligger i navnet. Da må man fremheve bassen, for mye bass blir tapt i støy. Til motsetning for høretelefoner som er beregnet på stillesittende innendørsbruk.

 

På iBook'en min bruker jeg faktisk øreproppene som fulgte med Shuffle'n. De har imponerende bra lyd... og passer med look'en til iBook'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...