Gå til innhold

Tempmåler på Gainward 6600gt?

Qwark

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har et gainward 6600gt ultra/1960, har prøvd å finne temperaturen på det med Everest, rivatuner, sisoftsandra og nvTweak, men får ikke opp noen temperaturer noen plass, begynner å mistenke at det ikke har noen temperatursensor. Trodde at alle nyere skjermkort hadde det.

Kan noen bekrefte eller avkrefte det?

Endret av Qwark
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrivebordet -> Egenskaper -> Instillinger -> Avansert -> 6600GT -> Tempraturmåler..

Tror det var noe slik, men siden jeg ikke er hjemme kan jeg ikke få dobbelt sjekket dette. Men jeg har iallefall temp måler på mitt XFX 6600GT

Skrevet

Gainward har jo det programmet som heiter "expert tool". Der skal du kunne både stille viftehastigheten og sjekke temperaturen. Eg brukar det programmet med mitt leadtek 6600gt

Skrevet

Skrivebordet -> Egenskaper -> Instillinger -> Avansert -> 6600GT -> Tempraturmåler..

Ingen temeratur måler der....

Har testa expert tool også, men fikk ikke opp noen tempmåler der!

Skrevet

Fått meg nytt Gainward 1960 ultra i dag,installert og alt er bra utatt temperatur på

på GPU.Viser 65garder på idle og 80grader med load.

Er dette normalt?? :dontgetit:

Skrevet
Det er litt høyt temp mener jeg. Jeg hadde 40 grader idle og 60 load. Med vannkjøling så har jeg 32 grader idle. Så 60 høres litt høyt ut

Kan det være noe galt med driveren?,er den nyeste til nivida.

Må ta en tur til forhandler i morgen,høre med deres erfaringer.

:yes:

Skrevet

Men har du prøvd å ta vekk vifta til skjermkortet. Kan hende at det er lite kjølepasta eller dårlig kontakt mellom kjernen og kjøleren... Men det er kanskje best å stikke en tur innom forhandelen. Iallfall det tryggeste :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...