Gå til innhold

I.E Opera og Firefix


olsen_1

Anbefalte innlegg

hei

har hele tiden brukt i.e til nettsurfing og har ikke hatt noe nevneverdige problemer med det, men etter å ha lest på forumet her inne, så har jeg lastet ned firefox og opera for å sammenligne med i.e

kan bare si at valget falt på opera uten de store motforestillingene

:dribble:

noen som har tips til innstilling?

kjører den i standard modus

 

forresten, noen som vet om man kan bruke blåskjerm med msn 7.0?

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis med ny nettleser da.

Ang instillinger er det vel ikke noe spessielt å gjøre der. Du finner sikkert ut hva du liker etter hvert. Alle har jo et forskjellig oppsettt på ting.

 

Ok et par tips til Opera kan jeg kanskje komme med:

 

*

Bytt default downlods location til C:\Documents and Settings\User\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files (den er i utganspunktet skjult)

Da slipper man at alle filene man "åpner fra web" bli liggende å slenge i "Mine dokumenter"

Et annet pluss med det er at når man kjører "cleanmgr" så fjernes de automatisk.

 

*

Hvis du bruker Adobe reader så legg den til under Tools -> Preferences -> Advanced -> Programs vedå klikke "add" skriv inn navnet på protokollen (pdf) velg bane til hvor Adobe reader ligger. Eller "open with default application" Da får du det sånn som du sikkert er vandt med fra IE, at *.pdf dokumenter åpnes i web-leseren.

 

*

Hvis du bruker mIRC eller en hvilken som helst annen irc klient så kan det være praktisk å legge til irc protokollen også. (gjøres på samme måte som med *.pdf)

Da kan du bare klikke på irc: lenker i nettleseren din og irc klienten kobler automatisk til det nettverket.

Spessielt praktisk hvis det er et annet nettverk en du bruker til vanlig.

 

*

Tools -> Preferences -> Advanced -> Programs -> Details så kan du jo legge til andre ting som er praktisk hvis du har Opera satt som standard webleser.

 

Kommer ikke på noe mer i farten.

 

 

Ang det siste spm ditt:

forresten, noen som vet om man kan bruke blåskjerm med msn 7.0?

Så skjønner jeg ikke helt hva du mener. :roll:

Lenke til kommentar

thx :)

 

ser noen som i en tråd for sikkerhet har nevnt opera, at trafikken med den går gjennom operas server, dermed så blir angrep mot maskinen luket bort der.

er det standard da? det høres jo skikkelig nice ut.

 

har ikke opera tempfiler? ser ut som den som går til mine dokumenter er bare det jeg laster ned, for jeg har ingen tempfiler i mine dokumenter. hvor finner jeg den mappen?

tenkte jeg skulle ha alt av temp på en egen partisjon

 

 

 

 

blåskjerm er det ikke det det heter?

sånn som værdamene på tv2 har hehe

og på messchat på tvnorge

 

får det til å se ut som de er en annen plass når du er på cam i msn

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...