Gå til innhold

[løst]Bør jeg endre noe på dette bildet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før du begynner å lage noe som helst må du tenke igjennom innholdet. Sørg for at plakaten blir lagt merke til. Unngå svart bakgrunn, det er sløsing av blekk. Lag heller noen nyanser, noe litt mer levende. Ikke nødvendigvis en veldig intrikat illustrasjon, men det skal "fenge" litt, pluss at budskapet skal komme godt og tydelig fram. Less is more, men svart bakgrunn med tekst på fenger nok ikke så mange flere en dos-fantatikerne :p

Lenke til kommentar

Prøv å skape et blikkfang, gjerne ved hjelp av litt smakfull grafikk.

Husk å få frem budskapet på en tydelig måte, og ungå skrivefeil.

Det meste er jo allerede nevnt nå uansett, men jeg vil alikevel benytte anledningen til å ønske deg lykke til!

Hvis du føler for det kunne du kanskje også vise frem resultatet ditt, etter at du er ferdig? :)

Lenke til kommentar
Før du begynner å lage noe som helst må du tenke igjennom innholdet. Sørg for at plakaten blir lagt merke til. Unngå svart bakgrunn, det er sløsing av blekk. Lag heller noen nyanser, noe litt mer levende. Ikke nødvendigvis en veldig intrikat illustrasjon, men det skal "fenge" litt, pluss at budskapet skal komme godt og tydelig fram. Less is more, men svart bakgrunn med tekst på fenger nok ikke så mange flere en dos-fantatikerne :p

5097250[/snapback]

 

Sløsing av blekk er det ikke, jeg har snakket med skolen og de sa at jeg kunne kopiere A3 kopiere med farger på farge-kopimaskina der :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Her er et par tips som kan være nyttig å ha i bakhodet når man skal lage en plakat:

 

1. Den bør være godt synlig på avstand. Bruk farger som skiller seg ut, uten at de virker forstyrrende. Hvit eller svart bakgrund fungerer skjeldent bra.

 

2. Informasjonen må være kort, konsis og lett å lese. Skriv det som skal trekke folk med ekstra store bokstaver og praktisk info litt mindre. Husk at tekst bør være i god kontrast i forhold til bakgrund.

 

3. Målrettet desig er en stor fordel. En klovn trekker kanskje ikke til seg oppmerksomheten til en 40-åring. Tenk nøye igjenom hvem som er målgruppen og finn elementer som trekker til seg dems oppmerksomhet.

 

4. Vær litt forsiktig med å bruke kopibeskyttet materiale. Det kan bli en dyr "snarvei"

 

5. Hent inspirasjon, søk opp andre plakater på nett eller ta deg en runde i byen og se hvilke plakater du legger merke til.

 

Håper dette kan hjelpe litt på vei.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...