Gå til innhold

Børr jeg oppgradere fra 64-3200 til 64-X2 3800


mirene

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD 64-3200 prosessor.

Nå har jeg hatt i tankene å oppgradere til den nye dobbeltkjerneprosessoren X2 3800.

Spørsmålet er jo da om det er verdt det ? :hmm:

 

Jeg har

MSI K8T NEO2

1.5 GB RAM (3200)

 

Spilling er grunnen til at jeg oppgraderer.

 

 

Takker for alle gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig med de andre dualcore er ikke bra for spilling.

 

Men dersom du vil ha en ny prosessor kan du kjøpe Athlon 64 4000+

Koster 300 lapper mer men er vannvittig med prosessor ytelse for pengene.

Dersom du får tak i en god vifte og overklokker litt har du en kjempe prosessor!

:D:D

Lenke til kommentar
Er enig med de andre dualcore er ikke bra for spilling.

Lite korrigering: Det blir feil å si at "dualcore er ikke bra for spilling". Det kan lett forståes at man får dårligere ytelse med dualcore. Tvert i mot vil det gå litt bedre. At ytelsesforskjellen derimot blir såpass liten at det ikke er vits å bruke penger på, er heller riktig :)

Lenke til kommentar
Er enig med de andre dualcore er ikke bra for spilling.

 

Men dersom du vil ha en ny prosessor kan du kjøpe Athlon 64 4000+

Koster 300 lapper mer men er vannvittig med prosessor ytelse for pengene.

Dersom du får tak i en god vifte og overklokker litt har du en kjempe prosessor!

:D:D

Så kjøp heller en 3700+ som er samme kjerne som 4000+ (og klokker sannsynligvis like bra), men er billigere enn X2 3800+.

 

På den annenside tror jeg hvis en setter opp riktig affinity på en to-kjerne CPU, slik at windows' prosesser går på en kjerne og spillet får gå alene på den andre med realtime prioritet i tillegg, at det vil gå glattere enn før. Uten at du nødvendigvis får mye høyere FPS i evt benchmarking. Men, som sagt, DET har jeg tenkt å finn ut av neste uke :p

Lenke til kommentar

Når jeg skal gjøre meningsløse oppgraderinger som egentlig ikke gir noe særlig igjen for pengene så tenker jeg mer langsiktig. Jeg bruker alltid å bygge en maskin nr.2 som jeg har brukt å selge på et senere tidspunkt. Det er mest tilfeldigheter, for jeg har alltid egentlig ønsket å beholde 2 maskiner. Men det har nå bare blitt slik. Bekjentskaper og folk man jobber sammen med som ønsker PC.

 

Så nå når jeg gjør den meningsløse oppgraderingen fra et DFI Lanparty UT 250Gb (Sokkel 754), 3400+ overklokket til rundt 2850MHz til et DFI Lanparty nF3 Ultra-D 939 kort og en Venice 3200+ så er det delvis fordi jeg allerede har planlagt å putte det gamle hovedkortet og CPU i en eventuell fremtidig maskin. Som visstnok blir et faktum om jeg kjenner meg selv rett. En annen ting med denne "Oppgraderingen" er jo at jeg vil være X2 klar.

 

Men jeg forstår det slik at trådstarter har et 939 hovedkort og allerede er X2 klar. Derfor er mitt svar at det kanskje ville være lurt å vente for hans del. Til prisene på X2 går litt ned eller når de lavere modellene kommer i salg.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...