Bombur Skrevet 8. august 2005 Forfatter Skrevet 8. august 2005 Bombur: Hvorfor kjøre med Wep? Kjører selv bare Mac-Filtrering på min,+ dhcp av i routeren.funker fint det. For det første så er dette første gangen jeg er borti trådløse nettverk, så jeg er usikker på hva som er den beste måten å sikre nettet på. For det andre har jeg ikke prioritert dette så mye enda, det viktigste har vært å få nettet opp og gå. Men jeg er enig i at MAC-filtrering høres ut som en god plan.
Northrop Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 hei jeg har wl-500g deluxe med telenor sin alcatel speedtouch, kjørt quik setup, ikke no wep, kun mac filtrering fungerte en stund men så vil ikke wl500g snakke med alcatel router skjønner ikke hvorfor. den klarer det nå jeg har resat wl500g mac filtreing er det enkleste bare husk og add den mac adr du sitter på først, hvis ikke så kan du bli kasta ut
Muffinman Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg kjører en wl500g som står wds-bridget med et wl300g ap. Bruker mac-filter i kombinasjon med 128-bits wep, men det aller viktigste jeg har gjort for å sikre nettet mitt er fysisk plassering av enhetene for å unngå uønsket dekning. Routeren står på en yttervegg i andre etasje og derfor kjører den kun bridge mens ap`et står i kjelleren og står som bridge+ap. Det vil i at det er kun ap`et som kringkaster wlansonen, og dette medfører for min del god dekning oppover i huset i motsetning til utendørs. Står man utenfor inntil veggen er det umulig å koble seg på med standardutstyr.
marcus^^ Skrevet 22. august 2005 Skrevet 22. august 2005 Hvorfor kryptering? Vel, de som vil inn på nettverket ditt, klarer det neppe, altså 128 bits kryptering skal du være god for å klare. Og hvis du ikke har kryptering, er det fare for at noen som vil det, snapper opp passordet ditt i løse lufta via en laptop og riktig programvare. Spør du meg; skaff deg WEP/WPA kryptering, gjerne MAC-filtrering i samme slengen ; ) å skru av SSID (nettverksnavnet som vises på en trådløs klient) kan du også gjøre. Har en ASUS-WL500g selv. skal prøve å degradere firmware nå. håper det hjelper! Den firmwaren jeg bruker nå, er elendig. fungerer ikke gjennom et trehus 30meter engang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå