Gå til innhold

hjelp med modding av xbox


ACC65

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med å modde xboxen min.

Etter å ha loddet fast de 4 punktene som skal loddest på min et halvt år gamle Aladdin advance + chip, starter jeg min mod 1.4 xbox.

 

Med et raskt trykk fungerer alt som det gjorde før... ingen ring forandret.

Holder jeg inne i mer enn et sekund kommer det en feilmelding opp.

 

Det står 12 oppe til venstre, og at xboen min må pa service forklart på mange ulike språk.

 

 

 

 

 

 

Og bare slik at jeg vet det, hvordan oppgraderer man bios? bare brenne .bin filen på en dvd plate? eller må man bruke Alcohol eller Nero, som ikke kjenner igjen denne filen som et image.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg trykker raskt på av/på knappen, er det meninen at xboxen skal boote som vanlig, og det gjør den. Den spiller av spill osv....

 

Trykker jeg i 1 sek, da skal den egentlig boote på chipen, men da kommer feilmeldingen opp...

 

Samme skjer om jeg trykker in 2 sek...

 

Tror chipen skal vere flashet på EvoX M7, men er ikke helt sikker, chipen er et halvt år gammel....

 

...og det er ikke satt i ny harddisk

Lenke til kommentar

Beklager har aldri vært borti den chippen og har aldri hatt disse symptomene, så da vet jeg ikke.

 

Error code 12 har ivertfall noe med DVD rommen å gjøre (PIO/DMA) ifølge ERROR CODES EXPLANATION på xbox-scene.com

 

Men ville tro du har gjort noe feil med installeringen siden xboxen fungerer fint uten at chippen er på.

 

Om man kan få denne meldingen hvis chippen ikke har noen bios/feil bios vet jeg dessverre ikke.

Endret av spillchip.com
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vet hva som kan vere problemet.

I vanlige data maskiner er IDE kabelen oftest :

Hovedkort ---------->Slave----->Master

 

("---->" er lengden på ledninga)

 

Men på xboxen var det eneste som så ut til å passe

Hovedkort---->Slave---------->Master

 

Er dette tilfelle?

Lenke til kommentar

det kan vere chipen som er gåen, men nå har jeg loddet på fire plasser, så nå skal det bare ta noen sekunder å sette i ny chip,(har loddet på en sånn male/female plugg) noen som vet om en nyere chip som skal loddes på akkurat samme måte som Aladdin advance +?

 

Helst med mulighet for mediacenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...