Gå til innhold

PC`n henger seg etter kjøp av GF4


Vidder

Anbefalte innlegg

Kjøpte ett GF4 ti 4200 fra Abit, 64mb.

Saken er den at pcn fryser seg hele tiden etter jeg har spillt CS noen minutter, og må restarte med reset-knappen. Alt+ctrl+del hjelper ikke, ergo er hele pcn død. Slik var det ikke før jeg kjøpte kortet. Dette er kun under cs, og ikke under f.eks GTA3. Det vil helle ikke la seg benchmarke i 3dmark 2001, det bare quitter til desktop eller hele saken restarter seg.jeg har også prøvd omtrent alle driverne som er å finne for kortet. Noen som vet hva som kan være galt? Skal jeg bare returnere hele kortet?

 

_________________

Cheftech DX-01W

MSI K7 Turbo

Athlon Xp 1600

Abit gf4 ti4200

384 MB SDRAM@CAS2

IBM 75GXP 30GB

WD 80 Gb SE

Asus 32x12x40x

Live! Player 1024

WinXp

 

[ Denne Melding var redigert av: Vidder på 2002-08-03 16:53 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikre deg om at:

1) Siste OFFISIELLE driver til alle komponenter er installert

2) Ingen deler av maskinen er overklokket

3) Alle vifter går rundt

 

Forøvrig synes jeg at dette er en god huskeliste for alle som spør om noe her. Det er både ineffektivt og direkte frekt mot andre å ikke forsikre seg om disse tingene, da spesielt punkt 2.

Lenke til kommentar

Altså, jeg regner med at når jeg skriver at jeg har prøvd drivere fra ABIT og Nvidia, er det ikke da en liten sjangs for at de er orginale?? :roll:

Alle vifter går selvfølgelig, alt begynte etter at jeg satte i kortet og alt fungerte fint fra før er det jo en selvfølge at maskinen er ok!

Den er heller ikke overklokket.:roll:

 

 

Les før du poster!

_________________

Cheftech DX-01W

MSI K7 Turbo

Athlon Xp 1600

Abit gf4 ti4200

384 MB SDRAM@CAS2

IBM 75GXP 30GB

WD 80 Gb SE

Asus 32x12x40x

Live! Player 1024

WinXp

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Vidder på 2002-08-04 16:57 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Vidder på 2002-08-04 16:58 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem på gf4 qreative 4200 mx. men når jeg tok ut alle korta slik at det var kun skjermkort igjen gikk allt fint. satte i ett eog ett kort til jeg kom til lydkortet.. krasj igjen... ut med lydkort og allt virket..elkjøp fikk igjen dette kortet. skal invistere i nytt hovedkort og prosessor.

Lenke til kommentar

Har 350 watts PSU, tror ikke det er galt.

Angående kjøling, har jeg en 90 MM i front, en 80 mm foran diskene og en 80mm som trekker ut. I tilegg har jeg runde IDE-kabler og stripset fasta alle ledninger til kabinettet, så jeg tror ikke det kan være kjølingen som fusker. Jeg skal uansett prøve å bytte kortet i ett gainward-kort, for å se om det hjelper. Takk for alle svar!

 

_________________

Cheftech DX-01W

MSI K7 Turbo

Athlon Xp 1600

Abit gf4 ti4200

384 MB SDRAM@CAS2

IBM 75GXP 30GB

WD 80 Gb SE

Asus 32x12x40x

Live! Player 1024

WinXp

 

[ Denne Melding var redigert av: vidder på 2002-08-05 20:55 ]

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det samme chip som styrer strømen på hovedkortet på k7 turbo og k7tpro hovedkortene, noen som kan bekrefte dette ?

 

Hvis det er det, så er denne en svakhet, og blir for varm. Kutt til en gammel cpu kjøler og sett den på denne chipen, burde bli mer stabilt da om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...