Gå til innhold

Mistet laptop i bakken, hjelp til å sjekke innhold


karrog

Anbefalte innlegg

Kompisen min var evig lur da han mistet sin laptop i gulvet.

Skjermen funker ikke lenger, men det er ikke det store problemet. Problemet er at han er veldig nervøs for om disken hans fortsatt er like hel. Hvilket program kan benyttes for å sjekke at disken og andre komponenter er like hele. skal prøve å koble på ekstern skjerm senere....

 

All hjelp, og sarkasme ovenfor min kompis tas imot med takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for og skjekke disken kan han bruke en 2,5"-3,5" overgang for og skjekke om den er uskadet.

var maskinen på alle av når den datt i gulvet??

en hd som ikke spinner skal tåle ganske mye før den blir ødelgt.

har selv mista den eksterne hd en min med 2,5" ned trappa fra 3 til kjelleren og den funker like godt nå.(men det gjør ikke ryggen min :cry: )

 

hvis maskinen funker når den er tilkoblet en ekstern skjerm så er det ingen fare.

da er det bare skjermen som har blidt ødelagt.

 

hvis det er bare den som har blidt ødelagt så har du flere muligheter for og fikse den:

1 hvis pcen ble levert med "idiot forsikring" så er dte bare og bruke den.

2 sende pcen inn til reperasjon

3 kjøpe en skerm på ebay og gjøre reperasjonen selv.: ebay sin laptop dele side

dette er ikke så vanskeligt som mange vil ha det til, men det kommer an på produsent. (har selv reparert mange bærbare på den måten.)

4 selge laptopen i deler eller som delemaskin og kjøpe en nye en.

eventuelt en barbone og resirkulere delene du har fra den gamle maskinen..

 

håper du ble litt klokere

 

mvh nokiakiller

Endret av nokiakiller
Lenke til kommentar

Heisann, ville som nokiakiller sier, brukt en 2.5 - 3.5 overgangs adapter, så kan han få overført de filene han måtte hatt der også. Hvis han har "idiot" garanti på den og den er veldig ødelagt, er det mest sansynlig han bare får ny, og da er det jo greit å ha de filene før han sender den inn.

 

PS: et sånt overgangs adapter koster under 200 kr og er veldig simple å montere, blir det samme som å sette i en vanlig 3.5 " HDD

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Haha. Snakk om å tråkke i salaten! Det blevel nevnt noe med "idiot-forsikring" her :lol:

hehehe, skal jeg love deg han burde hatt....

 

Men tror han burde hatt denne maskinen her... Burde vel være helt knall for han, da kan han tape så mye han vil.... hehe, men tviler på at han vil tape da men.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...