Gå til innhold

Problem med harddisk


Anbefalte innlegg

Har i lengre tid hatt småproblemer med en harddisk.

Det er flere harddisker i tillegg, men er denne som er problemet.

 

Har tidligere hatt et problem med en disk av type Western Digital 120 gb 7200rpm. Den fant plutselig ut at den skulle forsvinne og flere restart måtte til for å få den opp igjen. Dette skjer nå og da, noe som er kjipt. (skulle gjerne hatt hjelp til dette og) :)

 

Men denne gangen forsvant den andre harddisken, og jeg har restartet og skrudd av maskinen sikkert 50 ganger uten hell. Hvordan får jeg fram denne harddisken igjen? Hva kan være galt?

 

Den forsvant plutselig etter en restart, noe som er uvanlig for meg ettersom den andre harddisken bruker å forsvinne mens jeg er i Windows.

 

Alle harddisker vises i BIOS, men vil altså ikke dukke opp i Windows. Hva kan ha skjedd?

 

EDIT: Skreiv dessverre litt feil.

Har sjekka diskbehandling og den er der, men utildelt. Betyr dette at den må formateres? (skulle gjerne sluppet det :)

Endret av kriryd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk harddisken i Datamaskinbehandling. Finner det under Administrative Verktøy på startmenyen (må muligens skru det på i egenskaper for startmeny).

 

På diskbehandling der for disken skal du få se alle partisjonene. Dersom den ikke kommer opp der har noe gått galt.

Lenke til kommentar

Tviler på at du får igang disken med partisjon, slik at alle data er intakte. Men, jeg har ved flere anledninger opplevd det samme problemet. Det jeg har gjort da, er å installere et recovery-program før jeg initierer og formaterer hd'n. Det du må passe på etter det, er å IKKE flytte eller installere noe på den disken. Og i tillegg så må du ha plass nok på en annen disk til de data som blir reddet. Jeg bruker normalt Easy Recovery Pro fra Ontrack, det er det programmet som jeg har best erfaring med. :yes:

 

Good Luck :thumbup::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...