Selvaag Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Hei har nettopp installert Windows vista, og det meste fungerer som en drøm, men får problemer når jeg skal installere skjermkortdriver til GeForce 6800GT. Når jeg skal restarte pcen vil den ikke boote igjen. Noen andre so har hatt det samme problemet? Eller i det hele tatt noen som kan hjelpe mej? Mvh. Selvaag
K.. Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 (endret) Tror det blir vanskelig å fikse siden Vista bare er i Alpha/Beta *usikker* stadiet og derfor mest sansynelig har problemer med diverse drivere. Er forresten Vista utgitt til testing? Endret 30. juli 2005 av Knut Erik
Selvaag Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Skrevet 30. juli 2005 mhm :S..blir nok litt vansklig ja =(..men kanskje noen har funnet ut et eller annet luretrix? ..heh ..lever i håpet =)..alt annet har funket fiint da hehe:P.er utgitt ja for It-proffer og utviklere =P...vet ikke heelt hvor låvlig min versjon er da men :S:P
wil Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 hei. dette er Betadrivere som fungerer på Windows Vista Beta 1. den skal visst fungerer med de fleste NVIDIA G-Force kort. http://download.nvidia.com/Windows/vista/b...03_winvista.exe har ikke peil på hvor stabile/ustabile de er altså. bare å prøve det. Lykke til.
wil Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 bare hyggelig. gi et lite hint om de funker eller ikke da. Ikke det at jeg trenger det altså, men sikkert andre her som prøver Vista og sikkert har lyst til å få skjermkortene sine i full grafikk
Selvaag Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Skrevet 30. juli 2005 joda ..virker som det funker fint..skal teste litt bedre senere ikveld ..men en ting til .heh ..driver til Audigy2 lydkort? :S..når jeg skal installere det, kommer det bare at jeg ikke har noe Audigy2 kort i maskinen :S:P
wil Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 denne du leter etter cyberpet? http://www2.ati.com/drivers/ATI_BETA1_OTB.exe
melsom Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Noen som vet hvordan jeg f[r installert denne driveren paa et GF 6200 kort? Den sier bare at setup ikke fant noen gf kort i maskinen ...
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Noen som vet hvordan jeg f[r installert denne driveren paa et GF 6200 kort? Den sier bare at setup ikke fant noen gf kort i maskinen ... GF 6200 er ikke støttet i denne driveren enda. Prøvde selv å legge inn driveren for 6600 og Aero Glass funket, men jeg så bare 1/4 av skjermen. Fikk i det minste bevist at Aero Glass funker på 6200. Akkurat nå bruker jeg et ATI 9600 som funker knall med Aero Glass, men håper Nvidia kan legge til støtte for 6200 snart, så jeg kan få brukt det.
melsom Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Noen som vet hvordan jeg f[r installert denne driveren paa et GF 6200 kort? Den sier bare at setup ikke fant noen gf kort i maskinen ... GF 6200 er ikke støttet i denne driveren enda. Prøvde selv å legge inn driveren for 6600 og Aero Glass funket, men jeg så bare 1/4 av skjermen. Fikk i det minste bevist at Aero Glass funker på 6200. Akkurat nå bruker jeg et ATI 9600 som funker knall med Aero Glass, men håper Nvidia kan legge til støtte for 6200 snart, så jeg kan få brukt det. Ok .. Faar haape at nvidia fikser det snart .. hvor finner jeg driver til 6600? Vil teste selv Noen som foresten har faatt installert SB Live! lydkort?
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 (endret) Det ligger driver til 6600 i samme driverpakken som du har lastet ned (77.03). Du må pakke ut filene i setup.exe (med fks. WinRAR) og deretter installere driveren manualt via devicemanager. Vær klar over at du kun vil få se en liten del av desktopen, og det er håpløst å få gjort noe som helst. Men, du vil ihvertfall (forhåpentligvis) få samme bekreftelse som jeg gjorde. At Aero Glass virker. Endret 30. juli 2005 av Lord Swag
melsom Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Er det data 1 / 2 du sikter til? Jeg faar ikke aapnet dem med Winrar..
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Nei. Regner med at du har extractet Setup.exe siden du ser disse .cab filene. Ta nå og gå inn i device-manager, velg kortet ditt og update driver. Velg at du skal legge inn drivere med "har diskett" (du har sikkert vært borti sånt tidligere) og velger deretter filen "nv_LH.inf" fra mappen du har filene i. Da skal du kunne velge mellom alle Geforce-modellene. Der ser du også at 6200 ikke er med. Står forøvrig det i releasenoten også.
melsom Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Jeg fikk inn driveren, men kan fortsatt se hele desktopen, hehe. Men det ser ikke ut til at den virker uansett. Så det blir vel at vi må vente på nvidia :S Noen som vet noe angående SB Live! driver til Vista? Evt hvordan man lurer inn XP driveren?
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Jeg klarte å snike inn Audigy driver på en gammel alpha av longhorn på samme måte som med denne Nvidia-driveren. Last ned og prøv å pakk ut setupen og sjekk om du finner noe .inf fil du kan legge til manuelt. Skal ikke se bortifra at det kan fungere.
melsom Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Fikk det til med en uoriginal driver (den er værtfall pakket uoriginalt siden .inf og slikt ligger rett i dir) som jeg fant på driverguide.com
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Flott. Venter nå bare på driver til skjermkortet, så blir det bra. Synes faktisk at denne betaen funker ganske så greit. Ikke oppdaget noen store problemer enda. Hva med deg? Hvor lenge har du hatt den inne?
jovaa Skrevet 31. juli 2005 Skrevet 31. juli 2005 Fikk det til med en uoriginal driver (den er værtfall pakket uoriginalt siden .inf og slikt ligger rett i dir) som jeg fant på driverguide.com Det funker ja, men kun i emulated mode. Og det suger. Lyden er helt forferdelig. Hvilke SB kort er det som har null problemer med Vista egentlig?? Onboardkortet mitt (Realtek AC97) har også store problemer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå