Gå til innhold

Boote problemer med sata


Anbefalte innlegg

nå har jeg installert windows på en sata disk.. så har jeg 250 giggen med vanlig ide..

 

men når jeg skal boote så kommer d "finner ingen boot disk, koble til den å trykk en knapp"...

 

det jeg må gjøre for å få bottet opp windows er å flytte jumperen til et annet spor på hden og da booter han.. samme må jeg gjøre HVER gang jeg har restartet..

 

 

noen tips for å kunne slippe dette??

 

 

Mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Har akkurat det samme problem nå. Det fungerte helt fint helt til jeg satte inn en ata disk. Den tok over styringa.. jeg tok den ut igjen, men etter dette så må jeg bruke windows disken når jeg booter.. VELDIG irriterende :mad: . Må være en måte for å fikse dette ? Orker ikke tanken på å legge inn Windows på nytt igjen nå :cry:.

 

System: Asus A8N-SLI Premium, Raptor 74gb HD + 2 x 200 gb ata Raid, AMD 64 3200+@ 2400, 2048 OCZ RAM, Gainward 7800 GTX.

 

Håper du får svar på det der Christian

Lenke til kommentar
det jeg må gjøre for å få bottet opp windows er å flytte jumperen til et annet spor på hden og da booter han.. samme må jeg gjøre HVER gang jeg har restartet..

 

Hvilken jumper er det snakk om? Hva er jumperplasseringen før og etter? Og ikke misnt; hvordan er bootrekkefølge satt i BIOS?

Lenke til kommentar
Hei! Har akkurat det samme problem nå.  Det fungerte helt fint helt til jeg satte inn en ata disk. Den tok over styringa.. jeg tok den ut igjen, men etter dette så må jeg bruke windows disken når jeg booter.. VELDIG irriterende :mad: . Må være en måte for å fikse dette ? Orker ikke tanken på å legge inn Windows på nytt igjen nå :cry:.

 

System: Asus A8N-SLI Premium, Raptor 74gb HD + 2 x 200 gb ata Raid, AMD 64 3200+@ 2400, 2048 OCZ RAM, Gainward 7800 GTX.

 

Håper du får svar på det der Christian

Asus A8N-SLI

 

"Problemer med harddisken"

Enkelte har oppdaget problemer med harddisken sammen med nforce4 drivere, dette gjelder sesielt WD's Raptor. Det er antakelig et driverproblem, (spesielt i 6.39?)

Om du setter raptoren på s-ata port 4 (sort), i stede for port en så vil det virke, og du kan installere nforce4 driverne omigjen.

PS Den enkle måten å komme inn i windows på: Start opp i "Last Known good configurasjon", eller "Safe mode". Men dette løser ingenting.

 

 

Les her for mere: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=351688

Endret av omegaV8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...