Gå til innhold

LØST! Battlefield 2 fryser/henger.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du er på vei til å finne ut noe ja.

Vel det lagger ikke hele tiden, men sånn av og til særlig ved eksplosjoner osv, som sagt når mye skjer. Men det lagger ofte altså, det må sies, men igjen- det kommer også an på serverne du spiller på.

Her er et snedig program du kan laste ned og kjøre for se overvåke selve maskinvaren din og se hva den yter (bilder pr sek).

Jo høyere - jo bedre selvsagt.

Da vil du se at frps`en går ned når mye skjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Å hei og hopp jeg er så glad i dag....!!!

Det var ikke lag. Spilte sammen med 2 kompiser på en server for å sjekke lag. Jeg fikk 5-6 heng/frys i løpet av et brett på ca. 15 min., mens de andre merket ingenting. (Og de har dårligere pc enn meg...)

Det var da jeg la merke til at hver gang det frøys så lyste harddisk lyset rett etter det løste seg opp. Da tenkte jeg på min gamle slitne WD 200GB IDE harddisk med bad sectors og greier. Slo av pc'en, og nappet ut den gamle skiten. Restartet, startet BF2, stilte inn på det grommeste av innstillinger og vips så er det HIMMELRIKET!!!! Ikke en heng på over 3 timer med BF2 nå.... Skal love at hele natten er dedikert til krig!!!

Takk for alle svar og tips. Å hei og hopp......

EDIT: Har nå bestilt meg en 400GB S-ATA som skal være den eneste lagringsdisken i pc'en. (I tillegg til den 300GB bærbare da...)

Endret av Spurs
Skrevet

Vel-helt fantastisk supert at du fant ut av det til slutt!!!

Vi var jo litt på vei til å finne ut at dette måtte skyldes disktrøbbel :roll:

Skrevet

Jeg har også problemer med lagging. Uavhengig av sever og map.

Har:

a64 3200

1 gig ozc 3200

ati x800xl 256mb

3*200 maxtor s-ata

msi k8n neo2

Nyeste drivere til alt. Får 5200 i 3d05.

Får skikkelige fps drops innimellom ligger på 60-80 normalt, men detter til 10-20 i 2-5sek. Har ganske høye innstillinger på gfx, men dette går greit for det meste.

Dropsene kommer uventet og det trenger ikke være spesielt mye som skjer i spillet for at de skal komme. Hører harddisken jobber som bare det når det skjer.

Kan det være at den tar i bruk det virtuelle minnet når dette skjer??

Vil det hjelpe med 1 gig til med minnet mon tro?

Noen synspunkter?

Skrevet

Endelig fryser / henger ikke BF2 lenger !!!! Har prøv det meste som er foreslått på forskjellige forum. Dette har vært prøvd:

Oppdatert Punkbuster.

Fjernet intro filmene.

Oppdatert Creative Audigy 2 med betadriver.

Defraget disker.

Stoppet "alle" andre prosesser.

Oppdatert alle tenkelig drivere.

Ingen ting har fungert.

Så fjernet jeg "Battefield 2" katalogen som ligger under "Mine Dokumenter". (Renamet først)

Voila !!!!! Har nå hatt 2 hyggelige kvelder uten et eneste problem.

Skrevet
Nå prøvde jeg med det integrerte lydkortet. Satte det først på hardware og EAX, men det ble bare en kakafoni av lyder. Så prøvde jeg hardware uten EAX, og da spilte det bra. Men etter 10 min kom første sekundet eller to der det hang, og så kom det en gang til og en gang til.... F..!!!!

Ta en titt på README fila som følger med BF2, der står det en hel liste over lydkort som ikke støttes i HW eller EAX... (tok to uker før jeg leste den selv og fant løsningen på mitt lydproblem :blush: )

Skrevet

Skjønte ikke helt det med å fjerne battlefield 2 mappa. Det blir jo bare oprettet en ny? Dette er vel kontoinstillinger..

Hvor mye minne har dere som kjører det glatt?

Skrevet

Kjører med 2 gig ram, ettersom jeg såg bf2 dro 1.3 gig ram på d meste når jeg spilte med alt på maks. Men nå er jo denne tråden litt gammel da.

Gratulerer forøvrig spurs med å få det fiksa =)

Surt når et eller annet ødelegger hele (n)ytelsen=)

Skrevet

Zexs...med Fear på trappene og stalker osv, så er det alltids greit med mer ram ja =)

I BF2 ble ram forskjellen fra hakking i shootouts og hakking ved starten, til en helt flytende og deilig opplevelse.

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet
Det var da jeg la merke til at hver gang det frøys så lyste harddisk lyset rett etter det løste seg opp.

Dette er det samme som skjer hos meg når jeg får lag. Problemet er at jeg ikke har lyst til å kaste min 4 måneder gamle 200GB Barracuda disc :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...