Gå til innhold

Abit IC7 - vifta bråker


Anbefalte innlegg

Har et Abit IC7 hovedkort, som nå er litt over et år gammel, og den siste tiden har viften på hovedkortet begynt å bråke som bare f...

Det er helt merkelig, den kan starte opp, være helt stille, for så plutselig begynne å dure no inn i granskauen...

Noen tips på hvordan dette kan fikses? Evt. noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viften er gammel/slitt.

Hvis du sender mail til Abit om problemet, så får du nok en ny hvis du spør pent :)

Har selv et IC7-G kort, og jeg byttet ut NB kjøleren med en passiv en fra Zalman.

Kan ikke sammenligne temperaturforskjellene, fordi jeg byttet med en gang :p

De bråker som regel de chipset kjølerne, derfor jeg byttet.

Som midlertidig løsning, så kan du jo prøve å smøre kulelagrene på viften. En dråpe olje hadde nok kanskje gjort susen.

Lenke til kommentar

hallo er det abit ic7-max3 du har ? For jeg har akkurat samme problem har hatt hovedkorter i snart ett år nå. Vurderer om jeg ska klage pådet til butikken jeg kjøpte det gjennom. Så vis du ska klage skal du bare sende en mail til der du kjøpte korter om hva som er feil osv så får du sikker byttet hovedkortet

Lenke til kommentar

Hei, jeg er så heldig at jeg disponerer Abit IC7 og Abit IC7 max 3, begge kortene bråker / bråket mye....

 

Men jeg støvsuget dem både titt og ofte, helt til jeg kjøpte meg en kompressor og en blåsepistol.

 

Det hjalp, det blåste godt med støv utav dem, selv om det var mindre enn en uke siden jeg støvsuget dem.

 

Etterpå smurte jeg med CRC 5-56, og så ble det stille....hvor lenge vet jeg ikke enda.

 

Skal snart blåse rent, igjen.

 

Egentlig er det litt merkelig hvor "godt" pc`ene suger til seg støv, siden vi har ett meget bra balansert ventilasjons sytem og sentralstøvsuger.

 

Så kjøp Deg en luft på boks, eller en kompressor med slange og vannutskiller, koster Deg maks 1000 Nkr.

 

Men pass på å holde viftene fast, da de spinner opp i ett høyt tempo visst ikke.

 

Lykke til. :thumbup:

 

MvH

 

W_B

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Har du noen tips da? På hvordan kjøleribbe jeg bør kjøpe? Med eller uten vifte, osv.. ?

Kjøp denne. Billig og god.

Støttes 100%.

Men passer den på hovedkortet, har hatt det IC7 selv, og husker ikke om det hull rundt NB. Kjøleren er festet på en annen måte.

Nettopp, den passer nemlig ikke. SKAL du absolutt ha denne, må du nok dra til med en dæsj termisk lim, og da sitter den permanent. Så gutter, gjør litt research før dere gir han anbefalinger, kjipt å ende opp med skjegget i postkassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...