Gå til innhold

ødelagt skrue på hovedkort


Anbefalte innlegg

skulle ta ut hovedkortet i går får å sette i det nye kabinettet. men så ble skruen i midten ødelagt. sånn at skrujernet ikke får feste i skruen. og nå sitter da hovedkortet fast uten at jeg får det ut. noen tips for hvordan man kan løsne skruen? er vel litt risikabelt og borre den opp, med hensyn til varme og sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj det der hørtes ikke helt bra ut.

Kommer du til på baksiden av hovedkortet?

Du kan jo prøve å borre bort messingskruen. Da får du hvertfall ut hovedkortet,men den ødelagte skruen og messingskruen vil fortsatt stå fast på hovedkortet.

Mulig det er lettere å få skruene av når du har fått hovedkortet ut.

Lenke til kommentar

hvis det er samme typen skruer som på dette bildet kan du jo ta tak rundt skruen med en liten skiftenøkkel eller en liten pipenøkkel, men for all del, vær forsiktig og helst unngå å bruke for stort verktøy.

 

326275_X_2004-11-11_114323.jpg

 

(tenker da på selve skruene, ikke de gullfargete bunnskruene)

Lenke til kommentar
Ville boret på lav hastighet med liten bor, men forsiktig(!), hvis boret glipper ut av skruen er det fort gjort å skade HK, eller nesten garantert å skade vil jeg si. Hvis du ikke har boremaskin med variabel hastighet bør du låne en.

Gå fo rpipe-nøkkel for all del!

Så vidt nærat hk'et ditt med

borret og det er som oftest bye bye.

desuten er de skruene som oftest for harde

til å borre i.

Belive me, i have tried it.

Endret av Liquid Crystal
Lenke til kommentar

funka nå, et skrujern og litt makt funka hehe så nå funker alt;) skruen sitter fortsatt fast på hovedkortet i midten da. men det går greit. hmm man trenger vel ikke feste hovedkortet i alle hullene? tok bare en skrue i hvert hjørne jeg.

Endret av Fordxr4x4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...