Gå til innhold

Hva har skjedd med Dells priser?


Anbefalte innlegg

Dette bestilte jeg forrige uke med gratis frakt og 512 mb usb brikke

 

1,73 Ghz

WUXGA-skjerm

1 x 1024 MB ram

256 MB Nvidia

60 GB 7200 rpm

9-cellers batteri

Bluetooth

 

TOTALT BELØP Inkl. mva.: 15 352,50 kr over tlf, samme som på nett.

 

Tenkte jeg bare skulle gå inn på Dells sider å sjekke hva slags tilbud de har nå og om jeg hadde spart noen kroner med å vente med å bestille.

Ukens tilbud er gratis frakt og dobbel ram.

Men jeg kunne ikke konfigurere likt som det jeg gjorde forrige uke.

Så jeg ringer....

Dette er tilbudet jeg fikk:

 

1,73 Ghz

WUXGA-skjerm

1 x 1024 MB ram

256 MB Nvidia

60 GB 7200 rpm

9-cellers batteri

Bluetooth

 

TOTALT BELØP Inkl. mva.: 17600 kr over tlf

 

Dette er sprøtt da!!! I alle dager... Syns det var noe muffens med prisene se... :no:

 

Er det noen andre som har bestillt hos Dell forrige uke??

Ring og hør hva slags pris de har på de samme spesifikasjonene nå og post det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke et svar spesielt til prisendringen du lurer på, men basert på mine opplevelser med Dell's prisendringer.

 

Vet av egen erfaring at Dell opererer med dagspriser i mange tilfeller. (Fikk opplyst dette av en kundebehandler da jeg ringte for å få en avklaring på de sprikende prisene - fant 3 forskjellige priser på det samme systemet). Dessverre er ikke Dell så flinke til å oppdatere alle delene av nettsidene sine, så du vil helt sikkert oppleve å se samme system, men til forskjellige priser hvis du leter litt rundt.

 

Prisen som oppgis i konfiguratoren/butikken er den rette, da denne er koblet direkte mot ordresystemet til Dell.

Lenke til kommentar

Ja dette vet jeg ettersom jeg konfigurerte alle 3 alternativene på Dells sider før jeg bestillte. Men det var ikke mulig å bestille 60 gb 7200 rpm på nettet, så jeg ringte inn... Fikk samme pris av selgeren der som det billigste alternativet jeg konfigurerte på nett uten å si noe om at jeg hadde vært inne å konfigurert.

Hvis jeg konfigurere nå med nesten samme specs nå får jeg dette:

 

 

1,86 Ghz (tilsvarer ca 400 kr mer enn min 1,73 Ghz)

WUXGA-skjerm

2 x 512 MB ram

256 MB Nvidia

80 GB 5400 rpm (samme pris som 60 gb 7200 rpm)

9-cellers batteri

Bluetooth

 

TOTALT BELØP Inkl. mva.: 16052 kr på nett..

 

Men det blir allikevel dyrere... for halve rammen skal jo liksom være "gratis"

Når jeg bestillte fikk jeg med 512 mb usb brikke gratis..

 

Er helt klart at det kan lønne seg å vente på neste tilbud ihvertfall enn å benytte seg av dette.. Er glad jeg slo til når jeg gjorde jeg :) selv om det ikke er mange kronene det er snakk om men... ;)

Eeeeehm får bare håpe at Dells neste tilbud ikke er enda dårligere :roll:

Lenke til kommentar
Jeg gjør det mye enklere. Lar være å kjøpe fra dell ;) Tror jeg da :p Leter etter lappis, men klarer ikke bestemme meg.

 

Sjekk ut Amilo Pro V210 på forsiden hos netshop. Veldig mye for pengene...

 

:blush: Ser ut til at denne var utsolgt nå....Men fikk denne:

 

15855

Fujitsu Siemens Amilo PRO V2010 C1,5GHz.

15",256MB,40GB,DVD/CD-RW,WLAN,WXPP

 

Til Kr.6450,-

 

Sorry

Endret av summa
Lenke til kommentar

Dell's standard er å bruke massevis av kort-periode tilbud og diverse andre avslag. I statene tar det jo helt av til de grader at du må være direkte dum dersom du kjøper noe som helst til normalpris, uten å bruke noe form for kupong.

 

Du har sikkert bestillt mens det var et tilbud, og så senere har dette tilbudet forsvunnet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg for min del har bestillt fra dell. Tross pris-spekuleringer :roll:

Har lett etter laptop på nettet et par uker, men ingen som riktig kan måle seg med den dell pcen jeg har bestillt syns jeg :) Dessuten så høres det ut som folk i bunn og grunn er fornøyd med sine dell maskiner og garanti og reklamasjonssaker...

Stort sett da, har jo sett enkelte poster her inne hvor folk er misfornøyde men slik vil det være overalt!

 

:p

Lenke til kommentar

Dumme meg... Glemmer å refreshe...

Dell har jo ålreite tilbud i ny og ne.. men prisene i enkelte uker er som vann og land.. så da må man bare vente til man finner et ordentlig godt tilbud da.. Men de skryter jo på seg dobbel ram, fri frakt, gratis printer, usb minne-brikke og gud vet ikke hva.. Folk tror jo at de har gjort et godt kjøp! Det syns jo jeg blir litt feil da..

Men det står vel skrevet her et eller annet sted, de opererer jo med dags-priser :)

Nei nok om pris-diskutering!

Går over til å diskutere laptopen jeg når jeg får den. Da skjønner man hva man får for penga :D

Lenke til kommentar
Jeg gjør det mye enklere. Lar være å kjøpe fra dell ;) Tror jeg da :p Leter etter lappis, men klarer ikke bestemme meg.

IBM Thinkpad T eller X serie

 

Det er noko eget med thinkpad maskinane.

For dyrt :)

 

Kommer vel på 20-30k for en maskin jeg kunne tenkt meg hvis jeg skal kjøpe IBM. Hadde ikke hatt noe imot å hatt en slik, dog. De er bunnsolide.. meeen.. Jeg trenger noe som dekker behovene mine:

 

1. Bra skjerm

2. OK skjermkort med dedikert minne (Maskinen må takle WoW)

3. Minimum 1024mb RAM

4. Over 3timers batterilevetid

5. Støysvak (må kunne brukes på forelesninger)

6. Aller helst ingen OS eller annet tull. Slikt har jeg fra før av.

 

Maks 15k.

 

Har vurdert Zepto, men de har ikke deler inne til maskinen jeg vil ha :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...