Gå til innhold

Protection System på nyere spill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som den lovlydige borger jeg er, kjøper jeg mine spill. Men det er ikke dermed sagt at jeg liker å måtte sette i original-cd'en hver gang jeg skal spille.

Tidligere var det veldig enkelt. Man kunne laste ned en cracket exe-fil, og visp; man kunne spille uten original-CD i drevet.

Jeg har skaffet meg GTR FIA GT, og ønsker å spille dette uten å måtte ha CD'en i. Jeg fant følgende prosedyre på nettet, men før jeg tester det ut, vil jeg høre med dere her. Har noen andre prøvd dette tidligere, og vil det fungere? Eller er den siterte teksten ren humbug?

GTR - Real Racing - Alcohol

-------------------------------

No-CD method:

In order to play without swapping the original CD-Rom all the time you need to do the following...

1. Make sure you have the latest version of Alcohol 120% or Daemon Tools installed.

2. Install GTR.

3. Shut down your computer and disconnect all your cd/dvd drives.

4. Start up your computer.

5. Open your Computer Management then go to> Device Manager> System Devices.

If you have Alcohol installed you should see "Plug and Play BIOS Extension" and if you have Daemon Tools you should see "PnP BIOS Extension". If you have both installed you have to do the following for both.

6. Right click "Plug and Play BIOS Extension" or "PnP BIOS Extension" and go to Properties.

7. On the Details tab you can select "Device Instance ID". Looks like ROOT\SYSTEM\0003. Remember or write down the last numbers.

8. Now you go to> Start> Run> Now you type: regedit

WARNING! You are now about to edit the registry. Errors in the registry can cause errors in your system. If you do exactly what's described here it won't go wrong. You are responsible for your own actions.

9. On the left side you go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\R oot\SYSTEM

10. Under the system folder you see the number(s) as you found in step 7.

11. Right click the number(s) and select "Permissions"

12. Click on the System group and set "Read" to "Deny"

13. Close regedit

14. Mount the .mds from this package

15. Start the game and use this serial: xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx

NOTE: This serial will only work with the .mds included.

16. Start the game and enjoy!

When you update Alcohol or Daemon you need to follow these steps again.

------------------------------------

Thanks Simbin for making an excellent game!!

When GTR comes available in your country make sure you buy your legal copy!

This will invest in future titles.

------------------------------------

Sjediek

Endret av anth
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Som den lovlydige borger jeg er, kjøper jeg mine spill. Men det er ikke dermed sagt at jeg liker å måtte sette i original-cd'en hver gang jeg skal spille.

Må berre få seie at eg er heilt utruleg einig. Heilt enormt, fenomenalt, sensasjonelt einig. Eg er so utruleg dritlei å måtte leite fram og sette inn ein CD kvar gong eg vil spele eit spel.

• Det er tungvindt.
  • Det fører til unødvendig slitasje.
  • Sidan eg har laptop, medfører det ein god del ekstra støy.

Og det verste av alt er at eg kan ikkje forstå at det har nokon vesentleg begrensande effekt på piratkopiering i det heile. Det er liksom berre ei straff for oss som faktisk betalar for ting vi skaffar oss. Eg bruker vanlegvis å gå til gamecopyworld.com og leite etter ein patch etter å ha kjøpt eit nytt spel, men det er ikkje alltid eg finn ein, eller so kan den eg finn vere ustabil.

Har irritert meg over situasjonen i lengre tid no.

Kay

Skrevet
No-CD Cracks?

Prøv med et nyere spill, som for eksempel Colin Mc Rae 5. Last ned en No-CD-crack og fortelle meg om det fungerer uten original-CD i. Svaret er nei... De har kommet et nytt beskyttelsessystem som gjør det umulig å få til med gamlemetoden. Les for øvrig startinnlegget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...