Gå til innhold

tar jeg overkill på resten av systemet?


Anbefalte innlegg

har ett ganske stort problem, går funker greit sånn som når jeg sitter på msn og leser på forum osv..men når jeg spiller..det henger seg i hundredeler så er det fint i 1sekund eller noe, så henger det seg i hundredeler igjen..sånn går det hele tia til jeg slutter og spille.. :p

 

har ett Aopen 6800gt

 

resten av systemet:

 

msi k7n2 delta (socket a)

amd athlon xp2500+ 1,8ghz

OCZ pc3200 1024mb ram

 

 

hovedkort og cpu er vel i svakeste laget til det skjermkortet :ermm:

men er ikke sikker heller :hmm:

 

noen som har noen innspill og komme med? har 77.72driverene til nvidia og directx 9c...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal henge seg i spill og sånt. Hvilke spill gjelder dette?

 

Uansett, sjekk om prosessoren går på 1,83ghz. Sjekk også om det er noen varmeproblemer inne i bildet. For med den prosessoren skal det egentlig ikke hakke sånn som du beskriver. Da tror jeg heller at feilen ligger i hovedkortet.

Lenke til kommentar

det skjer i san andreas, css..bf (ikke bf2, forde har jeg ikke prøvd)

 

 

dessuten blir skjermkortet glo varmt..skal legge til ett bilde med skjermkort temp..

 

tror ikke cpu er noe særlig varm egentlig..generelle varmen i pcen er under 40grader.. :hmm:

post-23-1122462891_thumb.jpg

Endret av Espen*Arney
Lenke til kommentar
det er ingen farig temp på kortet,...ser ut som du har dårlig sirkulasjon i kabb ditt..

fiks det...

og ja...den cpun er virkelig en flaskehals!

 

nei, kan få det ned i 60-65 men når jeg sitter og slappera foran pcen orker jeg ikke det uhygglige suset fra den kabinett vifta..så den har jeg kobla fra nå..er cpu'en som bekymrer meg også..blir vel kansje nødt til og ta en liten oppgradering? :whistle:

Endret av Espen*Arney
Lenke til kommentar

Du bør ha litt sirkuasjon i kabinettet. Kanskje vurdere å skaffe deg en stillere vifte som du kan ha på hele tiden :) Merkelig problem. Har du installert chipsetdriverne? Greit nok, CPU er ikke verdens kjappeste, men den skal ikke forårsake så store problemer. Jeg tror kanskje hovedkortet har noe med saken å gjøre.

 

Hvilke spill gjelder det? Har du 77.76 drivere?

 

Edit: Hvis du vurderer oppgradering, ikke kjøp en AMD AthlonXP 3000+ :) En AMD 64 3000+, et DFI Lanparty NF4 ULTRA, og de minnebrikkene du har hadde vært en OK oppgradering. Hvis du har en CPU med barton-kjerne, så er disse meget overklokkingsvennlige. Jeg har en 2500+, og kjører den på 3200+. Alt du trenger å gjøre er å sette FSB til 200 istedet for 166. Hvis den ikke starter opp da, så resetter du bare CMOS med jumperen.

 

Jeg hadde prøvd dette først, det kan jo spare deg en del lapper.

Endret av Azton
Lenke til kommentar
lurer heller på nytt hk og cpu..socket 939..men det som irriterer meg er at det skjer sånn at det henger seg når jeg spiller.. :no:

sjekka temp rundt på dela dine da? ofte folk får probs mitt på sommern me akk det...

kanskje j skrev det alt...oppdater driverene dine spess hovedkort...det kan bety mye...

og den lagginga er antakelig cpu som sagt....den er jo "meget liten" i forhold til det muskel graff kortet ditt...ps om prob begynte da du bytta skjermkort er det strømmforsyninga som ikke er stor nokk til kortet ..

vanelig prob...minimum 400 watts forsyning til det kortert ..er min og en del andres mening om det...så vi er vel inne på noe...

:hmm:

Lenke til kommentar
Du bør ha litt sirkuasjon i kabinettet. Kanskje vurdere å skaffe deg en stillere vifte som du kan ha på hele tiden smile2.gif Merkelig problem. Har du installert chipsetdriverne? Greit nok, CPU er ikke verdens kjappeste, men den skal ikke forårsake så store problemer. Jeg tror kanskje hovedkortet har noe med saken å gjøre.

 

Hvilke spill gjelder det? Har du 77.76 drivere?

 

får kjøpe ny kabbinett vifte når jeg får lønning den 29 :dribble:

 

tror ikke jeg har innstalert chipset drivere? :roll:

 

har 77.72 driverene og problemet dukker opp i de fleste spill: san andreas,bf,css...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...