Gå til innhold

Sliter med pingen


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med pingen på cs 1.6. Jeg har en telenor basic linje, hvilket har fungert helt bra til nå..... FPS'en ligger på konstant 99,99 så det har ikke noe med fps drop å gjøre, men plutselig ligger jeg på 1000 i ping både på vt og på cs.

 

Noen som har forslag til hva det kan være?

Takker for alle svar!

 

EDIT: Jeg har scanna maskina for spyware og ad-aware.

Innstillinger som rate 25000 cl_updaterate 101 og cl_cmdrate 101 er allerede prøvd.

Endret av SkranXz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ZiroN? Hvorfor skriver du oe? Du skriver jo Å, så derfor kan du vel

skrive Ø og?

Sitter i Tyskand med tysk laptop, og har da altsaa ikke ae oe aa. Men da jeg skrev oe vanlig saa kopierte jeg den fra et annet sted, men gidder ikke gjoere det hele tida, regner med de fleste skjoenner ae oe aa :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også problemer med pingen. Jeg prøvde først å virusscanne og alt sånnt, og alt annet som å defragmentere diskene osv. Så formaterte jeg og installerte Win XP om igjen. Det gikk fortsatt ikke, pingen var fortsatt på 300-400, installerte alt jeg kunne finne av nyeste drivere til pcn, hjalp fortsatt ikke.

 

NB, Har lav ping på alle andre pcer i huset.

 

Noen som kan hjelpe meg. :(

Lenke til kommentar
Jeg har også problemer med pingen. Jeg prøvde først å virusscanne og alt sånnt, og alt annet som å defragmentere diskene osv. Så formaterte jeg og installerte Win XP om igjen. Det gikk fortsatt ikke, pingen var fortsatt på 300-400, installerte alt jeg kunne finne av nyeste drivere til pcn, hjalp fortsatt ikke.

 

NB, Har lav ping på alle andre pcer i huset.

 

Noen som kan hjelpe meg. :(

rates

Lenke til kommentar

Høres dumt ut, men sitter du tilfeldigvis på NGT? Har i den senere tid(etter at de oppgraderte linjene), merket at når jeg pinger tilfeldige servere, er pingtiden faktisk høyere enn den var før NGT oppgraderte linjene. Jeg har bedre up/down speed, men pingen er faktisk høyere.. Forstå den som kan :p

 

BTW: Hvis du har tolmodighet/ ferdigheter nok til å kjøre linux, så gjør det. Har merket at diverse distribusjoner av linux, virkelig bruker linja til sitt fulle. (Fy microsoft!)

Lenke til kommentar

Nå har faktisk linjehastigheten minimalt med ping-en å gjøre fra 768/100 og oppover. Dersom du hadde hatt modem kunne det hende at linjen hadde problemer med å sende all informasjonen fort nok noe som ikke er tilfellet her.

 

Mest sannsynlig ville jeg tippe at det har noe med spyware eller virus og gjøre. Slikt søppel skaper ofte høy ping, men ikke alltid. Videre kan du prøve å disable et og et program som kjører i bakgrunnen til du finner synderen. Dette kan da være programmer som antivirus, xfire, messenger, p2p (peer2peer alla kazaa) eller bittorrent programmer.

 

Om du er langt vekke fra sentralen kan dette også ha noe å si da signalene faktisk taper seg litt på veien. Dette er selvfølgelig minimalt, men man vet aldri. Er det amrikanske servere du spiller på er nok dette svaret. Da må signalet fra og til maskinen din gjennom en masse sentraler og store avstander før det kommer fram til serveren. Dette gjør at du få en stor serverforsinkelse altså høy ping.

 

Jeg kan ikke fortelle deg noe fasitsvar, men her har du vhertfall noe å tenke over.

 

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...