Gå til innhold

Endret navn: Nok en tråd om terror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Én manns terrorist er én annen manns frihetskjemper. Men det er vel for mye å vente at folk her inne aksepterer det faktumet. Jeg kan allerede se for meg at i svaret på dette innlegget blir unntakene dratt frem og påstått at slik er det alle sammen. *sigh*

 

Og nei, Northrop, Valgerd blir ikke sur hvis du forteller henne at gud ikke finnes. Det er noe som heter å ha vokst fra det å være atten år med sår stolthet og oppmerksomhetsbehov. Valgerd er en godt etablert, voksen kvinne med god jobb og flott familie. Bla opp trygghetsfølelse, integritet eller selvsikkerhet i ordboka så finner du ut hvorfor.

 

Det kommer så godt frem enkelte ganger at folk heller vil bitche og whine om hvor dårlig politikerne er, og leke bedrevitere som om de faktisk har snøring på hva politikk egentlig dreier seg om, fremfor å være litt mer ydmyk å innse realitetene.

 

Løsninger på terroren finnes. Bare se på hvor slående forbindelsen mellom krig, underutvikling og terror er. De menneskelige problemene knyttet til disse områdene, hvor sosialt liv og statsapparater er knust, er store. Et land i den fattige verden har 50 prosent større sjanse for å bli blandet inn i krig enn land i den rike verden. Terrorismen finner forfeste i svake eller sammenraste land. Jeg er så godt som overbevist om at terroren kommer til å synke proporsjonalt med at velferden økes i disse områdene.

Lenke til kommentar
Løsninger på terroren finnes. Bare se på hvor slående forbindelsen mellom krig, underutvikling og terror er. De menneskelige problemene knyttet til disse områdene, hvor sosialt liv og statsapparater er knust, er store. Et land i den fattige verden har 50 prosent større sjanse for å bli blandet inn i krig enn land i den rike verden. Terrorismen finner forfeste i svake eller sammenraste land. Jeg er så godt som overbevist om at terroren kommer til å synke proporsjonalt med at velferden økes i disse områdene.

No shitsherlock.gif

 

Én manns terrorist er én annen manns frihetskjemper.

 

Hitler var en frelser for mange

Lenke til kommentar
Hitler var en frelser for mange

Bekrefter du poenget mitt, eller sier du det i håp om å gjøre et satire av det jeg skrev? Det er et udiskutabelt faktum. Men selvfølgelig, du vil aldri skjønne det hvis du ikke titter på saken ifra forskjellige vinkler. Men jeg vet, jeg vet. Innsikt, toleranse og refleksjon er harde baller å svelge. :roll:

 

edit: la til no'

Endret av kag
Lenke til kommentar

greit jeg trengte ikke og angripe vaalgerd som person, men som et eksempel på en kristen person, kunne like godt ha vært en prest, jeg er ingen bedreviter, men det er en realitet at tro har skapt mest død hit til i verden. ja, rikdom og fattigdom er en viktig del av bekjempelsen av terror, det er helt riktig. og du trenger ikke og angripe meg og si at jeg har "sår stolthet og oppmerksomhetsbehov." for da er det vel egentlig du som beviser at du er en bedreviter. eller? mulig jeg tar feil der...

Endret av Northrop
Lenke til kommentar

Du har dem som kjemper for en sak(Irak, få Amerikanerene ut. Afghanistan) og de som vil ødelegge vesten som vi kjenner den, vår levemåte. Om det er noe du støtter så ok.

Ja jeg vet årsaken til hvorfor dette har sjedd, men når de sloss for å ødelegge vesten ved å sprenge sivile kvinner menn og barn i lufta så driter jeg en lang bane i hvem de er, hva de tror og sloss for.

 

I Afghanistan og Irak kjemper mange for et religiøst styre som er veldig likt av hva Taliban var, og med det så respekterer jeg dem ikke en j*vla plass.

Lenke til kommentar
Du har dem som kjemper for en sak(Irak, få Amerikanerene ut. Afghanistan) og de som vil ødelegge vesten som vi kjenner den, vår levemåte. Om det er noe du støtter så ok.

Ja jeg vet årsaken til hvorfor dette har sjedd, men når de sloss for å ødelegge vesten ved å sprenge sivile kvinner menn og barn i lufta så driter jeg en lang bane i hvem de er, hva de tror og sloss for.

 

I Afghanistan og Irak kjemper mange for et religiøst styre som er veldig likt av hva Taliban var, og med det så respekterer jeg dem ikke en j*vla plass.

De menneskene du snakker om bor i et fokkings høl i bakken, og religionen deres er alt, merk alt, de har. Selvfølgelig kjemper de med nebb og klør for, og på vegne av, det eneste de sitter igjen med. Som jeg nevnte tidligere: Jeg er så godt som overbevist om at terroren kommer til å synke proporsjonalt med at velferden økes i disse områdene. Og det er fankern meg ikke mye å forvente at nordiske ungdommer tar tomlene ute av munnen og holder kjeft om hvor forferdelige de stygge og onde terroristene er. Istedenfor å være bortskjemte og sutrete drittunger hadde nordisk ungdom vært forbanna de også, hadde de bodd i områder med håpløs elendighet, død og fattigdom.

 

 

Jeg synes Bon Jovi sa det bra når han sa;

 

"You live for the fight when it's all that you got"

- Bon Jovi.

Lenke til kommentar
kommunisen var en go ide i teorien men fungerte aldri i praksis det er oxo harde baller og svelge for mange....

 

edit: det var kanskje litt for kvasst.. tipper jeg får denna i tryne tilbake...

"Det var en veldig god ide, men den var ikke god nok til å faktisk fungere"?

 

:roll:

Lenke til kommentar

Du mikser fullstendig nå. De som lever i slummen er de som kjemper mot Amerikaneren i Afghanistan og Irak, som er en annen sak fra terrorismen som er tema.

 

Al-Qaida som vi kjenner det her, terroristene er fra Saudi-Arabia, Iran, England, USA. Enten så lever de godt der de kom fra eller så lever de/har levd bra i vestlige land. De kjemper med al-qaida fordi de går imot den vestlige levestil.

 

Bin Laden har sagt han vil at hele verden skal ha et Muslimsk styre, et veldig strengt. At USA invaderte Irak og Afghanistan fyrte bare på for de radikale tullingene som mener det er et angrep på muslimer(snakker nå om al-qaida, i vesten)

 

Du har i Irak/Afghanistan:

-De som kjemper fordi landet er invadert(okkupasjon, motstandskamp)

-De som kjemper fordi muslimer er innvolvert.

-De som søker makt, innen det religiøse.

 

I Al-qaida, basert i vesten har du:

-De som vil ødelegge vesten.

-De som mener de forsvarer muslimene.

-De som søker berømmelse og et bedre etterliv(72 jomfruer i himmelen, osv)

-De som blir lovet penger til familie(etterlatte)

 

-----

 

Det er en viss forskjell på hvem det er snakk om her. De som sloss mot okkuperingen i Irak går ikke til London å sprenger seg selv.

Lenke til kommentar

Altså prøv å se det store bilde i det minste. Bin Laden, i lag med resten av terrorkameratene hans og tilhengere deres, er alle et produkt av den ræva kulturen de kommer fra. Terrorister er ikke onde mennesker, selv om det kanskje kan virke sånn på handlingene deres. Den eneste måten å bli kvitt terrorisme på er å kvitte planeten med den dritten de har blitt avlet opp fra.

 

You get what you give... og disse menneskene har fått jævlig mye dritt igjennom livet. At enkelte av dem, gjerne de med ressurser og derfor har anledning, flyr i taket og begynner å kaste møkk tilbake, er bare å forvente.

 

edit: Når du bor i et jævla høl i bakken, så er det i din rett å være forbannet.

Endret av kag
Lenke til kommentar
Én manns terrorist er én annen manns frihetskjemper.

Akkurat! Ta for eksempel USAs invasjon i Irak der alle tenker at USA kjemper for frihet og demokrati. Dette er ikke en selvfølge i mange irakiske statsborgeres øyne. Noen mener de er terrorister som har lyst å ta Iraks ressurser og råvarer eller til og med drive misjon for å få flest til å bli kristne ++

 

Forresten: Terror er og blir det samme om du bruker selvmordsbombere eller laserstyrte raketter!

 

USA har drept mange uskyldige i Irak, og selv om vi ser på det som en selvfølge at det er sivile tap i en krig, er det mange som bruker dette som propaganda og sier at mens selvmordsbombere dreper et titall mennesker så dreper USA tusenvis osv.

 

Man skal ikke ta alt for gitt;)

Endret av sull
Lenke til kommentar
........Hitler var en frelser for mange

Hitler tvang de fleste til akseptere han som en frelser, alle vet jo hvordan det gikk...

Tvang? -Tror du bør lese litt

Så du mener de fleste tyskere kunne velge før og under krigen hvem de ville støtte politisk og demokratisk ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...