Gå til innhold

Bytte ut P900 til vinteren/nyåret, forslag?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har idag en P900 som jeg tenker å pensjonere utpå vinteren/nyåret. Hovedkriteret for ny mobil må være at skjermen skal være sylskarp, godt kamera, 3G og bra batterilevetid. Ellers har jeg resten av spesifikasjonene/ønskene lagt inn i listen under.

 

Noen forslag? Behøver ikke å være en telefon som finnes på markedet nå, men gjerne en som kommer senere i år. Er det noen som følger med på hva som skjer i markedet og som har noen anbefalinger?

 

Takker for alle innspill :)

 

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: (Ja)- Enkel

-MMS: (Ja).

-GPRS: (Jai).

-EDGE: (Ja)

-WAP:(Ja).

-Kalkulator: (Ja).

-JAVA:(Ja).

-Email klient:(Ja).

-Spill:(Ikke viktig, men fint hvis det følger med).

 

 

Form:

-Vanlig/klapp (ikke avgjørende)

-Vekt: maks 150 gr.

-Antenne: Integrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": (nei).

 

Skjerm:

Fargeskjerm.

-Over 65000 farger.

-Middels/stor skjerm.

-Touchscreen: (Bonus hvis det finnes).

 

Pris:

Jeg har mellom 3000 og 4000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding: (nei)

 

Diverse:

-Merke: Helst Sony Ericsson, men er ellers åpen for forslag.

-Kamera: (Ja).

-Videokamera: (Ja).

-Symbian: (Ja).

-Triband: (Ja).

-Infrarød port:(Ja).

-Blåtann (Bluetooth):(Ja).

-Minne: Min. 32 MB

-Minnekort?:(Ja).

-Polyfoniske ringetoner:(Ja)

-MP3: (Ja).

-Radio:(Ja).

-3g(UMTS): (Ja).

-Wlan: (Ja - hvis mulig).

- Mulighet for GPS: (Ja - hvis mulig)

-Batterilevetid: Viktig!

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? SMS, ringing, WAP.

Endret av johanch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etterfølgeren til P910i er ventet nærmere jul.

Ifølge ryktene skal den bla. ha 3G, WLAN, 3MP kamera og innebygd GPS.

Hm... var mer enn jeg har hørt den har.

 

Har vel hørt at den skal ha 3G og muligens WLAN, har mine tvil hva 3 MP kamera og GPS angår... Den skal visst ha radio også...

 

Med 3G, EDGE, WLAN, GPS, 3 MP cam, dual cam (videotlf.) og radio hadde det vel vært den ultimate telefon om den ikke ble for stor. DA kunne konkurrentene bare pakket sammen. Så tror det vil være for godt til å være sant at den skal ha alt dette...

Lenke til kommentar
P1000, som nevnt ovenfor passer alt du trenger - utenom prisen :)

P1000 tror jeg at jeg dropper denne gang. Planen er å kjøpe 2 identiske telefoner, en til meg og en til dama. Og da blir det litt for hardt for lommeboken å fiske fram 12 000 - 15 000 for 2 stk P1000... Regner med at den vil koste rundt 6500-7500 kroner pr stk i starten...

 

Men takk for innspillet :)

Lenke til kommentar

Siemens SXG75 har hvert fall multitasking, og Brew uiOne (brukergrensesnitt), men den har "bare" det vanlige Siemens operativsystemet. Jeg vet ikke åssen telefonen vil virke i praksis, om det går ann å skaffe tredjeparts programmer sånn som på Symbian-telefoner, eller noe annet...

 

SXG75 blir den første telefonen til å ha Brew uiOne, så det er ikke så altfor mye informasjon om det ennå.

 

Her er en svart versjon av SXG75, noen foretrekker den over den hvite versjonen...

Lenke til kommentar
Ville droppet elegant siemens... :whistle:

 

Se hva SE kommer med, ryktes 2 smart mobiler, en "ultimat" (P1000/1200),

Og en billigre (P930/950)

Ang den største, så stemmer nok den ang kamera på 3 mpxl, QVGA og 3UIQ...

Se nå hva han skriver da. :roll:

Han vil ikke ha så dyr telefon fordi han skal ha to stk. av den.

Tviler på at de nye i P-serien til SE blir så veldig billige. :nei:

Lenke til kommentar

Som sagt så skal jeg gå til innkjøp av 2 telefoner og da vil jeg helst ikke at totaltprisen overstiger 8000 kroner :)

 

Har hatt P900 en god stund nå og er klar for en litt mindre mobil. P900 er ok på størrelse og en meget bra mobil teknisk sett. Men en litt lettere og mer kompakt type hadde vært fint :)

 

Noen som har navn eller modellnr på kommende mobiler fra SE, Nokia, Samsung og Siemens som er verdt å vurdere? Fint hvis det også legges inn linker sånn at jeg får lest litt :) Tusen takk for hjelpen hittil!

Lenke til kommentar

Hvorfor må du ha to like telefoner, en til deg og en til dama? Dama di har sikkert ikke bruk for halvparten så avansert telefon som deg, og ville sikkert blitt mer glad for en designtelefon med bra funksjoner enn en avansert greie som du vil ha. :p Men det var off topic...

 

Jeg hadde gått for den kommende Nokia N70. Den har alt du etterspør unntatt WLAN og GPS. Om du vil spare litt mer spenn kjøper du den allerede lanserte Nokia 6680. Knalltelefoner begge to. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er vel mest fordi vi begge har ganske lik smak :D

 

Strengt tatt så trenger jeg vel ikke GPS på telefonen. Iallefall ikke i denne omgang. Nokia N70 er notert, skal se litt på den :)

 

Hvis jeg skal trekke fra de 8 viktigste kravene til en ny telefon så må det være følgende:

 

- Meget bra batterilevetid

- God og lyssterk skjerm

- Kjapp på SMS og menyer (Symbian)

- 3G

- Triband

- Radio/MP3

- Mulighet for utvidet minne (minnekort)

- Min. 2 MP-kamera (pr dags dato k750i, men dette er snakk om 4-5 mnd fram i tid, så alternativer kommer forhåpentligvis).

- Kompakt og solid utførelse.

- Pris mellom 3000-4000 kr u/binding.

 

Pr idag så er det vel K750i som innfrir de fleste av disse punktene, men den mangler 3G, noe jeg mener en ny telefon om 4-5 måneder bør ha. Derfor avventer jeg og unngår å kjøpe k750i.

 

Kom gjerne med flere forslag :)

Lenke til kommentar

Hadde fortsatt gått for Nokia N70, ikke så stor den til å være Symbian og 3G...

 

Men å bestemme seg idag for hvilken telefon man skal kjøpe om 4-5 mnd. er jo mer eller mindre umulig så raskt som utviklingen går. Kan jo komme litt av noen råskinn frem mot jul...

 

Hørte engang rykter om at SE W800 og/eller SE K750i skulle komme i 3G-versjon mot juletider, men vet ikke om det er hold i ryktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...